تجمع مقابل سفارت انگلیس در تهران؛ اعتراض یا انحراف

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تجمع مقابل سفارت انگلیس در تهران؛ اعتراض یا انحراف
تجمع مقابل سفارت انگلیس در تهران؛ اعتراض یا انحراف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در مقابل سفارت انگلیس در تهران تجمع اعتراضی برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های ایران، جمعی از دانشجویان، طلاب و مردم پایتخت ایران بعد از ظهر امروز در پی حضور و دستگیری رابرت مک ایر، سفیر انگلیس در تهران در تجمع شب گذشته مقابل دانشگاه امیرکبیر، مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند.

​​از ساعاتی قبل از تجمع در برخی کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی فراخوان‌هایی برای تجمع مقابل سفارت انگلیس منتشر شده بود و بر اساس مطالب منتشر شده این تجمع با عنوان "تجمع مردمی خونخواهان شهدای مقاومت" برگزار شده است.

​اما این تجمع با واکنش‌های متفاوتی در میان مردم و حتی خبرگزاری‌های ایران روبرو شده است. برخی از خبرگزاری‌ها این تجمع را "بدون مجوز" و اقدامی "انحرافی" دانستند.

​خبرگزاری مشرق و جهان نیوز در این خصوص می‌نویسند: "پیش از این نیز حرکت های هیجانی از این سنخ منجر به حوادثی از قبیل ورود به سفارت عربستان و همچنین ورود به سفارت انگلیس و باغ قلهک شده است که در نتیجه، تنها به ضرر حاکمیت و منافع ملی تمام می‌شود."

این در حالی است که خبرگزاری تسنیم در گزارشی نوشت: "برخلاف برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر برگزاری تجمع دانشجویان انقلابی مقابل سفارت انگلستان در تهران، هیچ تجمعی امروز برگزار نخواهد شد."

پیش از این رابرت مک ایر، سفیر انگلیس در تهران به دلیل "رفتار نامتعارف و حضور در تجمع دانشجویی شب گذشته مقابل دانشگاه امیرکبیر" توسط دستیار وزیر امور خارجه ایران و مدیر کل اروپای این وزارتخانه فراخوانده شده و مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به ایشان و دولت انگلیس ابلاغ شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала