تاریخچه قربانیان اشتباهی در کشورهای مختلف +عکس

CC BY-SA 4.0 / Vitaly V. Kuzmin / 5V28 SAM with 5P72V launcher S-200V Vega system - Park Patriotجزئیات جدید درباره موشکی که در نزدیکی تاسیسات اتمی اسرائیل سقوط کرد
جزئیات جدید درباره موشکی که در نزدیکی تاسیسات اتمی اسرائیل سقوط کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اشتباه پدافندها در چه کشورهایی رخ داده است؟

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از تبیان، در تاریخ حمل و نقل هوایی، بسیاری از حوادث سقوط هواپیماها بر اثر اشتباه پدافندها رخ داده است، اولین اشتباه پدافندهای هوایی که منجر به سقوط یک هواپیما شد در سال ۱۹۳۰ میلادی و آخرین آن مربوط به سقوط هواپیمای اکراینی در ایران است.

لیست هواپیماهای مسافری که با موشک سقوط کردند در تصویر منتشر شده موجود است. در سال ۲۰۱۷ میلادی، هواپیمای مالزیایی که توسط روسیه در میانه جنگ اکراین به اشتباه مورد اصابت موشک‌های روس قرار گرفت و منجر به کشته شدن ۲۹۸ نفر شد. در سال ۲۰۰۷، هواپیمای بلاروسی در سومالی مورد هدف قرار گرفت و طی این حادثه، ۱۱ نفر کشته شدند.

View this post on Instagram

A post shared by D&M (@daniall_mahmoudi) on


در سال ۲۰۰۱ سقوط پرواز روسی بر فرار دریای سیاه که از اسرائیل به سمت روسیه در حال حرکت بود، اتفاق افتاد. گویا اکراین به اشتباه به این هواپیما شلیک کرده بود. این حادثه ۷۸ کشته بر جای گذاشت.
در سال ۱۹۸۸ شلیک معروف ارتش آمریکا به ایرباس ایرانی اتفاق افتاد که منجر به کشته شدن ۲۹۰ ایرانی شد.
سال ۱۹۸۳ مورد اصابت قرار گرفتن هواپیمای کره جنوبی توسط شوروی، ۲۶۹ کشته برجای گذاشت. همچنین در سال ۱۹۷۳ شلیک هواپیمای نظامی اسرائیل به هواپیمای مسافربری لیبی در صحرای سینا بعد از اینکه به هشدارهای اسرائیل گوش نداد و باعث کشته شدن ۱۰۸ نفر شد.
بسیاری از کاربران ضمن ابراز همدردی با قربانیان این حادثه عنوان کردند که مردم در بسیاری از کشورها قربانی بازی های سیاسی می شوند.
عده ای دیگر از کاربران معتقدند که خطا و اشتباه انسانی از زمانی رخ داد که انسان هوشمند به جای مکالمه و گفتمان، با زبان موشک با همنوع خود گفتگو کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала