آخرین وضعیت سیل در استان های ایران

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehآخرین وضعیت سیل در استان های ایران
آخرین وضعیت سیل در استان های ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی از استان های ایران به علت بارندگی شدید در معرض سیل قرار گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مجید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با عنوان اینکه روز گذشته براثر بارش باران و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی 363 روستای استان کرمان مسدود شد گفت: تعداد زیادی از روستاهای استان کرمان در مکان مناسبی احداث نشده‌اند، به همین دلیل این روستاها پس از بارش باران در معرض سیلاب قرار گرفته و متاسفانه راه‌های ارتباطی و دسترسی آنها قطع می‌شود. در حال حاضر راه ارتباطی تعدادی از این روستاها بازگشایی شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه تعدادی از زیادی از روستاهای استان کرمان در محاصره برف سنگین قرار دارند گفت: به دلیل فاصله زیاد از راه‌های اصلی و قرار گرفتن در مناطق کوهستانی راه ارتباطی آنها همچنان مسدود است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از روستاهای جنوب استان کرمان در محاصره سیلاب قرار دارند و به دلیل تداوم بارندگی‌ها هنوز راه آنها بازگشایی نشده است افزود: خوشبختانه نیروهای امدادی توانستند کمک اولیه را به ساکنان این روستاها ارائه شده است.

محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز درباره بارش های اخیر در این استان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از 15 ایستگاه باران سنجی استان بیش‌ از 100 میلی‌متر باران گزارش شده که معادل بارش‌های یک سال زراعی منطقه در بلند مدت است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین الگوهای پیشیابی و مدل‌های جوی، سامانه بارشی امروز رفته رفته از مرزهای شرقی استان خارج می‌شود اما تا عصر امروز احتمال بارشهای ناچیز و پراکنده در سطح استان وجود دارد. از امروز با شمالی شدن جریانات روند کاهش دما در استان آغاز شده که احتمال مه گرفتگی و کاهش شدید دید افقی در محورهای کوهستانی و لغزندگی برخی محورهای مناطق سردسیر منطقه وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала