درخواست تهران از گوترش برای حل مشکل ویزای ظریف

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر دبیر کل سازمان آنتونیو گوترش
دبیر کل سازمان آنتونیو گوترش  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد نامه ای را به آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان با درخواست مداخله در عدم صدور ویزای آمریکا برای وزیر امور خارجه ایران ، فرستاد.

به گزارش اسپوتنیک، پیشتر در خبرها آمده بود که به محمد جواد ظریف برای شرکت در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد ویزا نداده اند.

در این نامه آمده است: « نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد اعتراض قاطعانه خود را به کشور مدعو ابراز داشته و نگرانی عمیق خود را در ارتباط با تکرار عدم اجرای وظایف حقوقی شان و همچنین تلاش برای استفاده از جایگاه استقرار ستاد کل سازمان ملل متحد به عنوان حربه سیاسی علیه کشورهای مشخص اعلام می دارد.»

در این نامه گفته شده است که آمریکا واکنشی به نگرانی و موضع حقوقی سازمان ملل در ارتباط با رد ویزا و یا محدودیت غیر قانونی از جانب ایالات متحده در ارتباط با برخی اعضای این سازمان نشان نداده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل نوشت: « در شرایط کنونی برای اصلاح این نقض حقوق بین المللی باید از ابزارهای حقوقی قابل دسترس استفاده نمود.»

به گفته وی، تهران به شدت تاکید می کند که عدم اجرای وظایف قانونی توسط ایالات متحده بر کار نمایندگان ایران در سازمان ملل تاثیر دارد. بنابراین ایران یکبار دیگر از شما می خواهد که با توجه به بند ۲۱ توافق برای رفع چنین مناقشاتی که استقلال سیستم سازمان ملل را دچار شبهه می کند، اقدام نمایید.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала