بهترین آبمیوه برای کاهش فشار خون

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر بهترین آبمیوه برای کاهش فشار خون
بهترین آبمیوه برای کاهش فشار خون  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصرف طولانی آب میوه ای به نام "سیاه دار سرخ" فشار خون را پایین آورده و کار عروق خون را بهبود می بخشد و نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه هلسینکی که در نشریه Medicalxpress به چاپ رسیده، حاکی از این نکته است.

به گزارش اسپوتنیک، سیاه دار سرخ و همچنین توت سیاه سرشار از پلی فنول ها هستند  که خطر ابتلا به بیماری های قلب و عروق را کاهش می دهد.

ان کیویمیاکی  ، کارشناس ارشد علوم طبیعی توجه خود را معطوف خواص آب سیاه دار سرخ کرد. وی در طی آزمایش با موش ، تشخیص داد که آب رقیق شده سیاه دار سرخ،   فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و آب غلیظ تر و حاوی پلی فنول های بیشتر این میوه باعث بهبود عملکرد عروق آسیب دیده خون شده و احیای سلامتی آنها می شود.

قرار است نتایج به دست آمده در افرادی که فشار خون کمی بالا دارند ،  آزمایش شود. دانشمند فنلاندی پیشنهاد می کند آنها  به جای دارو سبک زندگی خود را تغییر داده و از رژیم غذایی مناسبی پیروی کنند. وی در عین حال معتقد است آب سیاه دار سرخ نباید به طور کامل جایگزین داروها شود  بلکه باید یک ماده افزودنی در سیستم درمانی باشد.

سیاه‌دار سرخ  با  نام علمی Vaccinium vitis-idaea  درختچه‌ای کوتاه و همیشه سبز است . میوه این گیاه خوردنی و ترش است. مناطق تایگا، توندرا و شمالگان محل رویش و رشد این گیاه ‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала