استفاده از زرده تخم‌مرغ در پمپ انسولین

CC0 / Pixabay / زرده تخم مرغ
زرده تخم مرغ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپ‌های انسولین هورمون مورد نیاز بیماران را تامین می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب‌سایت « هلت لاین»، از زرده تخم‌مرغ م یتوان در پمپ انسولین استفاده کرد. محققان استرالیایی با استفاده از زرده تخم‌مرغ نوعی انسولین ابداع کرده‌اند که در دما و حرارت بالا لخته نمی‌شود.

در حال حاضر، بسیاری از مبتلایان به دیابت از پمپ‌های انسولین استفاده می‌کنند. این پمپ‌ها هورمون مورد نیاز بیماران را تامین می کنند. مشکل تشکیل فیبریل است که افراد مبتلا به دیابت باید پمپ‌های انسولین را هر 24 تا 72 ساعت آن راعوض کنند تا ایمن بمانند. اما اکنون محققان انستیتو فلوری عصب‌شناسی و سلامت ذهنی در ملبورن با استفاده از دستاورد محققان ژاپنی روش نوینی ابداع کرده‌اند که در آن انسولین با مهندسی زرده تخم‌مرغ تولید می‌شود.

محققان محصول نهایی را «گلیکوسینولین» ( glycoinsulin ) نامیدند و اظهار داشتند که مطالعه آنها نه تنها نشان داد که گلیکوسینولین حتی در دما و غلظت بالا «فیبریل» تولید نمی‌کند بلکه نسبت به انسولین طبیعی در سرم انسان پایدارتر است. با توجه به این یافته‌ها می‌توان گلیکوسینولین را جایگزین مناسبی برای استفاده در پمپ‌های انسولین به حساب آورد که عمر طولانی‌تری نسبت به انسولین معمولی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала