چرا سلیمانی را مقصر در حمله به سفارت آمریکا در بغداد خواندند؟

© Sputnik / Viktor Tolochkoمرتضی بهرامی کاردار موقت ایران
مرتضی بهرامی کاردار موقت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامیان آمریكایی ژنرال قاسم سلیمانی را به اتهام سازماندهی حمله به سفارت آمریكا در بغداد به قتل رساندند.

مرتضی بهرامی کاردار موقت ایران در بلاروس، در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک، توضیح داد که چگونه ایران ترور سردار قاسم سلیمانی و چشم انداز جنگ با آمریكا را ارزیابی می کند.

سردار قاسم سلیمانی در بغداد ترور شد - اسپوتنیک ایران
سردار قاسم سلیمانی در بغداد ترور شد

این دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد، که در تهران هیچ کس به دنبال آغاز جنگ نیست، اما هرگونه تجاوز آمریكا (یا متحدان آن حذف) با پاسخی قاطع و سخت مواجه خواهد شد.

نظامیان آمریكایی ژنرال سلیمانی را به اتهام سازماندهی حمله به سفارت آمریكا در بغداد به قتل رساندند. به نظر شما چرا واشنگتن مسئولیت وقایع اتفاق افتاده در خاک عراق را به مقام بلند پایه نظامی ایران نسبت داد؟

کمی پیشتر، کنگره آمریکا می خواست ترامپ را استیضاح کنند و او از این قضیه می ترسید. از طرفی، همدست او بنیامین نتانیاهو نیز نگران این بود که کرسی نخست وزیری اسرائیل از دست دهد. آنها با هم این تصمیم را گرفتند.

این واقعیت برای احزاب سیاسی ایالات متحده، از جمله دموکرات ها واضح و روشن است. قابل توجه است که دقیقا چند روز قبل از این اقدام تروریستی، ترامپ طی مصاحبه ای اعلام کرده بود که به دنبال تشدید تنش و جنگ نیست ولی لغو سفر پمپئو به این منطقه از جمله بلاروس نشان دهنده این است که طراحی نقشه این توطئه ناجوانمردانه از قبل کشیده شده بود  درحالیکه مقامات آمریکائیها ادعا دارند که این اقدام برای جلوگیری از خطر یک اقدام قریب الوقوع انجام گرفته است. 

این واقعیت را نیز در نظر بگیریم که با حضور سردار سلیمانی که بنا درخواست رسمی دولتهای منطقه حضور مستشاری داشت عملا ادامه حضور آمریکا در منطقه توجیهی نداشت و این واقعیت پس از شهادت سردار سلیمانی با فریاد یکپارچه مردم عراق و قطعنامه پارلمان عراق مبنی بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تبلور یافت. فریاد آنها حاوی این پیام بود که امنیت در منطقه تنها توسط کشورهای خود همین منطقه قابل تحقق است و حضور ارتش آمریكا در منطقه هیچ نقشی جزء فساد و فتنه نتیجه ای نخواهد داشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала