سوئد خواستار گشایش نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران است

© AP Photo / Boris Grdanoskiسوئد خواستار گشایش نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران است
سوئد خواستار گشایش نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوئد پیشنهاد می کند نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران دایر شود.این مطلب را ان لینده، وزیر خارجه سوئد در مصاحبه با خبرگزاری ТТ در آستانه نشست غیر رسمی وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل برای بحث درباره اوضاع پیرامون ایران اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خانم لینده گفت: "ما پیشنهاد انتصاب یک فرستاده برای کل منطقه خلیج فارس ، از جمله ایران را مطرح خواهیم کرد تا اتحادیه اروپا بتواند نمایندگی خود در سطح سفارت را در ایران دایر کند."

وزیر خارجه سوئد همچنین خواستار تحقیقات كامل ، شفاف و مستقل در مورد دلایل سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی بین المللی اوکراین در تهران شد كه در بین سرنشینان آن شهروندان سوئد نیز حضور داشتند. اما خانم لینده هنوز درباره اطلاعات منتشره در اینباره  اظهار نکرده است که گویا این هواپیما توسط یک موشک مورد اصابت قرار گرفته است. وزیر امور خارجه سوئد توضیح داد: "من فکر نمی کنم تا زمانی که متوجه شویم آیا این واقعیت دارد یا خیر،  باید در این مورد اظهار نظر کنم ".

به گفته وی ، سوئدهیچ  اطلاعاتی که نشان دهد هواپیمای اوکراینی  مورد اصابت موشک قرار گرفته، در اختیار ندارد. وزیر خارجه سوئد گفت: "ما از نخست وزیر کانادا اطلاعات دریافت کردیم."

روز پنجشنبه ، لینده با همتای ایرانی خود صحبت کرد. او تأیید کرد که سوئد می خواهد به تحقیقا تدرباره  این فاجعه کمک کند.

8 ژانویه ، هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 اوکراین چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرد. به گفته وادیم پریستایکو،  وزیر امور خارجه اوکراین ، 176 نفر سرنشین هواپیما همگی کشته شده اند که  شهروندان افغانستان ، آلمان ، ایران ، کانادا و اوکراین و همچنین شهروندان انگلیس و سوئد از جمله آنها هستند.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала