تائید تغییر مسیر هواپیمایی اوکراینی در هنگام سقوط

© Sputnik / Mazyar Asadiتایید تغییر مسیر هواپیمایی اوکراینی در هنگام سقوط
تایید تغییر مسیر هواپیمایی اوکراینی در هنگام سقوط - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه اوکراین، تغییر مسیر هواپیمای بوئینگ 737 این کشور را زمانی که در مسیر سقوط قرار گرفت را تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وادیم پریستایکو وزیر امور خارجه اوکراین تایید کرد که که بوئینگ 737 اوکراین پس از اینکه در نزدیکی تهران دچار حادثه شد، مسیر خود را تغییر داد.

پمپئو: احتمال دارد هواپیمای اوکراینی از سوی ایران ساقط شده باشد - اسپوتنیک ایران
پمپئو: احتمال دارد هواپیمای اوکراینی از سوی ایران ساقط شده باشد

وی در یک نشست خبری گفت: آنچه به دور زدن هواپیما مربوط می شود اینست که هواپیما مسیر خود را تغییر داده است، اما هنوز زود است که بگوییم دلیل این تغییر مسیر چیست. طبق اطلاعات موجود، این تغییر مسیر پس از آن رخ داده که هواپیما در مسیر سقوط قرار گرفت.  

به گفته وی ، طی آخرین ارتباط بین خلبانان و برج مراقبت فرودگاه، پرواز به طور عادی انجام شده است.

پریستایکو گفت: ما زمان دقیقی را که خلبان برای آخرین بار با برج مراقبت تماس برقرار کرده است را در اختیار داریم که امروز این اطلاعات را دریافت کردیم. ما نه تنها مکالمه های جعبه های سیاه، بلکه به مکالمات برج مراقبت دسترسی کامل داریم. خلبانان تا لحظه قطع شدن ارتباط تمامی اطلاعات را به برج مراقبت اطلاع داده اند.

پیش از برخی از رسانه ها اعلام کردند که این هواپیما پس از بلند شدن از باند فرودگاه مسیر خود را تغییر داده است. به نقل از رسانه ها، خلبان این پرواز تصمیم داشته به فرودگاه امام خمینی بازگردد.

هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراینی با 179 مسافر و 9 خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش‌سوزی سقوط کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала