برگزاری تظاهرات مخالفت با جنگ آمریکا با ایران در سئول، واشنگتن و نیویورک

© AFP 2023 / Andrew Caballero-Reynoldsبرگزاری تظاهرات مخالفت با جنگ آمریکا با ایران در سئول، واشنگتن و نیویورک
برگزاری تظاهرات مخالفت با جنگ آمریکا با ایران در سئول، واشنگتن و نیویورک  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بعد از ظهر دیروز در سئول، واشنگتن و نیویورک تظاهرات مخالفت با جنگ آمریکا با ایران برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، در سئول نمایندگان 107 سازمان اجتماعی با به دست داشتن پلاکاردها و پوستر ها در جلوی ساختمان سفارت آمریكا گرد هم آمده و شعار می دادند : "به جنگ آمریكا با ایران نه می گوئیم!  " ، "صلح" ، "كره جنوبی نباید در عملیات نظامی آمریكا شركت كند." آنها همچنین تابلوهایی را درمورد  درگیری های مسلحانه با شرکت ایالات متحده در جهان و تعداد قربانیان در آنها حمل می کردند.

فعالان ضد جنگ کره جنوبی یک کنفرانس مطبوعاتی را برای روزنامه نگاران برگزار کردند و سپس حرکت ویژه ای را انجام دادند. تظاهر کنندگان با وجود هوای سرد ، حتی برای زمستان سئول ، خود را روی آسفالت انداخته و بدون حرکت  برای چند دقیقه دراز کشیدند و به این شکل کشته ها و قربانیان جنگ را به تصویر کشیدند. سفارتخانه آمریکا توسط بیش از 50 افسر پلیس محافظت می شد.

 همچنین صدها نفر از تظاهرکنندگان در واشنگتن و نیویورک تظاهرات هایی را برگزار کردند که خواستار  رفع تنش با ایران و حل و فصل مناقشه از طریق دیپلماتیک شدند.

فعالان ضد جنگ واشنگتن با شعار "نه به جنگ!" شامگاه پنجشنبه در مقابل ساختمان کنگره اجتماع کردند چندین معترض که لباس های نارنجی شبیه لباس زندانیان را بر تن  داشتند پرچم ایالات متحده را  در حالت معکوس در دست داشتند. یک کهنه سرباز که به آنها پیوسته بود توضیح داد که حالت اضطراری در نیروی دریایی از این طریق علامت داده می شود و در این حالت تظاهرکنندگان نشان می دادند که کل کشور در حالت اضطراری قرار دارد.

در نیویورک ، چند صد نفر حامی صلح در مقابل ساختمان شهرداری محله منهتن تحتانی گرد هم آمدند.

یادآور می شود درادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала