اعتراف آمریکا به نبودن اطلاعات مشخص درباره تدارک حملات توسط سپهبد سلیمانی

© REUTERS / Erin Scottاعتراف آمریکا به نبودن اطلاعات مشخص درباره تدارک حملات توسط سپهبد سلیمانی
اعتراف آمریکا به نبودن اطلاعات مشخص درباره تدارک حملات توسط سپهبد سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا اعتراف کرد سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده درباره مکان و زمان حملاتی که گویا سپهبد قاسم سلیمانی در حال تدارک آنها بود، اطلاعات مشخص نداشتند.

به گزارش اسپوتنیک،  پومپئو در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: "شکی نیست که قاسم سلیمانی در حال برنامه ریزی یک سری حملات قریب الوقوع بود . دقیقا نمی دانیم که این حملات در چه زمانی و در کجا انجام می شدند ولی خطر واقع وجود داشت."

پیشنهادات جالب یک سناتور آمریکایی برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اختلاف نظر در بین جمهوری خواهان آمریکا در رابطه با قضیه ترور سپهبد سلیمانی

پس از ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ، دموکرات ها و برخی جمهوریخواهان در کنگره از دولت آمریکا تقاضا کردند دلایل این اقدام را توضیح دهد. برای آنها یک جلسه توجیهی در بسته ای  برگزار شد اما با این حال قانونگذاران آمریکایی پاسخ های قانع کننده ای برای سؤالات خود را دریافت نکردند.

روز پنجشنبه ، مجلس نمایندگان ایالات متحده ، که دموکرات ها اکثریت در آنرا در اختیار دارند ، قطعنامه ای را برای محدود کردن حقوق ترامپ برای انجام اقدامات نظامی علیه ایران تصویب کردند. کاخ سفید از این سند انتقاد کرد و اظهار داشت که قدرت قانون ندارد و الزام آور نیست.

درادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала