ابراز امیدواری مقام روس به امتناع آمریکا و ایران از حملات جدید

© Sputnik / Alexander Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: تلاش هر چه بیشتری برای بازگشت به چارچوب اولیه برجام صورت گیرد
مسکو: تلاش هر چه بیشتری برای بازگشت به چارچوب اولیه برجام صورت گیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه امیدوار است آمریکا و ایران از حملات جدید به یکدیگر امتناع ورزند و قصد دارد در چارچوب پیشنهاد امنیت دسته جمعی در این راستا تلاش بورزد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه این مطلب را پس از ورود به توکیو برای شرکت در گفتگوی استراتژیک روسیه و ژاپن اعلام کرد.

ریابکوف افزود تلاش های روسیه از جمله در مسیر نظریه مشهور مسکو برای ایجاد سیستم امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس  قرار دارد و در جریان تماس های دو جانبه با همه کشورها خواستار پیدا کردن راه حل برای مسائل موجود  از جمله کشورهایی که از جوانب گوناگون سیاست منطقه ای ایران انتقاد می کنند و بر  اساس راهکار فارغ از تنگ نظری و ملاحظات ایدئولوژیک صورت خواهد گرفت . این تلاش ها همچنین در جریان گفتگو با متحدان امریکا در اروپا انجام خواهد شد که دستکم در حرف پایبندی خود به برجام را به معرض نمایش می گذارند.

یادآور می شود درادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала