سوئیس: کانال ارتباطی ایران و آمریکا همچنان برقرار است

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر سوئیس: کانال ارتباطی ایران و آمریکا همچنان برقرار است
سوئیس: کانال ارتباطی ایران و آمریکا همچنان برقرار است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوئیس به نمایندگی از منافع ایالات متحده در ایران، پیام های مختلفی را از طریق کانال دیپلماتیک بین دو کشور منتقل می کند.

به گزارش اسپوتنیک، پیر آلن الچینجر نماینده رسمی وزارت امور خارجه سوئیس، اعلام کرد: چندین پیام از طریق کانال بین دو کشور ارسال شده است، کانال دیپلماتیک ارتباطات بین ایالات متحده و ایران، که سوئیس بخشی از وظایف خود را به عنوان یک کشور حافظ منافع ارائه می دهد، همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان - اسپوتنیک ایران
نخست وزیر مجارستان: موضع اتحادیه اروپا باید با آمریکا و اسرائیل همسو باشد

در همین زمان، الچینجر با اشاره به محرمانه بودن اطلاعات، پیش از این گزارش های مطبوعاتی را تأیید نکرد که ایران و آمریکا در رابطه با عدم تشدید درگیری، پیام هایی را مبادله کردند.

این واقعیت که ایالات متحده و ایران از طریق کانال دیپلماتیک سوئیس "پیام هایی مبنی بر دفع تشدید" این درگیری رد و بدل کردند، روز چهارشنبه توسط روزنامه بریتانیایی "فایننشال تایمز" با استناد به یک منبع آشنا با اوضاع گزارش شده است.

وضاع در خاورمیانه پس از حمله موشکی ایالات متحده به فرودگاه بغداد در شب 3 ژانویه به شدت وخیم تر شد، که منجر به کشته شدن فرمانده نیروهای ویژه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی شد.

در پاسخ، در شب 8 ژانویه، تهران با حمله موشکی به دو پایگاه آمریکایی در عراق پایگاه عین الاسد و فرودگاه اربیل پاسخ به این اقدام آمریکا را داد.

پس از آن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا گفت كه واشنگتن بلافاصله تحریم های اقتصادی علیه تهران را بیشتر می کند. در عین حال، وی خاطرنشان كرد كه آمریكا برای صلح با ایران آماده است. نماینده دائم ایران در سازمان ملل مجید تخت روانچی، به نوبه خود به تاس گفت که تهران پاسخ را کافی می داند و قصد انجام اقدامات نظامی جدید را ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала