سفیر ایران در روسیه: ایران خواهان جنگ با آمریکا نیست ولی در مقابل تهاجم ایستادگی می کند

© Photo / tasnimسفیر ایران در روسیه: ایران خواهان جنگ با آمریکا نیست ولی در مقابل تهاجم ایستادگی می کند
سفیر ایران در روسیه: ایران خواهان جنگ با آمریکا  نیست ولی در مقابل تهاجم ایستادگی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در فدراسیون روسیه، کاظم جلالی اظهار داشت که این کشور خواهان جنگ با آمریکا نیست ولی در مقابل تهاجم از خود دفاع خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سفیر ایران در روسیه، کاظم جلالی با اعلام این که ایران خواهان جنگ با آمریکا نیست، خاطرنشان  کرد: " تهران گزینه هایی برای مراجعه به سازمان های بین المللی برای مقابله با واشنگتن در نظر خواهد داشت."

دومای روسیه بیانیه ترامپ را بسیار ملایم دانست - اسپوتنیک ایران
دومای روسیه بیانیه ترامپ را بسیار ملایم دانست

وی افزود: " ایران مطابق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد اقدامات متناسب برای دفاع از خود انجام داده و هدف خود را به پایگاهی مبدل ساخته است که از آن حمله مسلحانه ناجوانمردانه علیه شهروندان و مقامات عالی رتبه کشورمان انجام شده است. ما تشدید یا جنگ را نمی خواهیم بلکه از خود در برابر هرگونه تجاوز محافظت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: " تروریست های آمریکایی پرخاشگری خود را نسبت به ایران افزایش دادند و با انجام ترور علیه سردار سلیمانی به دستور ترامپ، دشمنی مطلق خود را نشان دادند. بنابراین، ایران قطعاً به چنین اقدامات خصمانه ای پاسخ خواهد داد. - با این وجود گزینه های دیگری نیز برای مقابله با آمریکا وجود دارد که از این میان می توان به درخواست به سازمان های بین المللی اشاره کرد. واضح است که برای مقابله با آمریکا در این زمینه، کمک سایر کشورها نیز لازم است."

به گفته این دیپلمات، ایران به هیچ وجه در تلاش برای درگیری و تنش نیست، " با این حال، رژیم تروریستی آمریکا که در فاصله بسیار زیاد از خاورمیانه قرار دارد ، حضور نامشروع خود را تقویت می کند و تنش و خشونت در منطقه را افزایش می دهد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала