ورود بیش از 60 خودروی نظامی ائتلاف به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

© AP Photo / Hussein Mallaورود بیش از 60 خودروی نظامی ائتلاف به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه
ورود بیش از 60 خودروی نظامی ائتلاف به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از 60 خوروی نظامی ائتلاف بین المللی از عراق وارد یک پایگاه نظامی آمریکایی در منطقه کامیشلی در شمال شرقی سوریه شدند.

به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون دولتی سوریه به نقل از منابع خود اعلام کرد: " بیش از 60 خوروی نظامی متعلق به ائتلاف بین المللی از عراق وارد یک پایگاه نظامی ایالات متحده در منطقه کامیشلی در شمال شرقی سوریه شدند."

ارتش آمریكا دو پایگاه در سوریه را ترک کرد - اسپوتنیک ایران
ارتش آمریكا دو پایگاه در سوریه را ترک کرد

پیش از این، آژانس خبری دولتی سوریه، SANA گزارش داده بود که ارتش آمریکا دو پایگاه را در شمال شرقی سوریه ترک کرده و به سمت عراق حرکت می کند.

به گفته منبع تلویزیون دولتی سوریه، بیش از 60 وسیله نقلیه حامل خودروهای سنگین زرهی و منابع مادی و فنی به پایگاه نظامی آمریکا در منطقه کامیشلی رسیدند. این منبع همچنین افزود: " تعدادی از وسایل نقلیه نظامی از طریق " گذرگاه غیرقانونی مرزی" در مرز با عراق وارد این پایگاه نظامی شدند.

یادآور می شود که چهارشنبه شب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از آغاز عملیات تلافی جویانه برای ترور ژنرال قاسم سلیمانی خبر داد. موشک های زمین به زمین از پایگاه های ایران به پایگاه عین السد در غرب عراق و پایگاه اربیل که در آنجا که قوای نظامی آمریکا مستقر هستند شلیک شد.

اظهارات مقامات نظامی ایران حاکی از کشته شدن 80 نفر از نظامیان آمریکایی است، مقامات آمریکایی اما این اخبار را تکذیب نموده و اظهار داشته اند که سیستم دفاعی آنها موجب شد که هیچ تلفات جانی نداشته باشند.

 سپاه پیش از این از ایالات متحده خواسته بود تا نیروهای خود را از خاورمیانه خارج کند تا از تلفات بزرگ جلوگیری شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала