واکنش ترامپ به امکان محدودیت اختیارات جنگی رئیس جمهور

© Sputnik / Ilya Pitalyev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش ترامپ به امکان محدودیت اختیارات جنگی رئیس جمهور
واکنش ترامپ به امکان محدودیت اختیارات جنگی رئیس جمهور  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ، رای گیری در خصوص ایجاد محدودیت در اختیارات اعلام جنگ رئیس جمهور آمریکا را "دیوانه کننده" نامید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از توئیتر جدید ترامپ در خصوص رای گیری در خصوص محدودیت اختیارات جنگی رئیس جمهور گفت: "امیدوارم که همه جمهوریخواهان مجلس در برابر قطعنامه اختیارات جنگی دیوانه کننده توسط نانسی پلوسی رای دهند. همچنین، "سرعت و عجله" او را در گرفتن رأی و انجام کارها به یاد داشته باشید. خوب ، او هرگز این مصوبه ها را به مجلس سنا ارسال نکرده است. فقط یک تقلب دیگر از سوی دموکرات. آزار و اذیت ریاست جمهوری!".

 گفتنی است نانسی پلوسی، رئیس کنگره ایالات متحده با اشاره به تنش های اخیر بین ایران و آمریکا گفت: " مجلس نمایندگان ایالات متحده پنجشنبه برای محدود کردن اختیارات رئیس جمهور، دونالد ترامپ در مورد ایران رای گیری می کند."

در بیانیه نانسی پلوسی آمده است: "مجلس نمایندگان برای تحقق مسئولیت ما در جهت پاسداری از امنیت آمریکایی ها، قطعنامه ای درباره محدود  کردن اختیارات نظامی رئیس جمهور علیه ایران صادر خواهد کرد. این مصوبه ... امشب به کمیته ارسال می شود و فردا به رای گذاشته خواهد شد."

تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و ایران زمانی بالا گرفت که امریکا در بامداد سوم ژانویه قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داده  و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم ژانویه به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی  با نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام گیری انجام شده است. رئیس جمهور ترامپ در واکنش به این عملیات ایران در سخنرانی عمومی اعلام نمود که حمله ایران صدمات قابل توجهی به ایالات متحده وارد نكرده است. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала