نخست وزیر مجارستان: موضع اتحادیه اروپا باید با آمریکا و اسرائیل همسو باشد

© AFP 2023 / Thierry Charlierویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان
ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان اعلام داشت: موضع اتحادیه اروپا در رابطه با اوضاع پیرامون ایران باید با عقیده ایالات متحده و اسرائیل همسو باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان بیان کرد، که اوضاع پیرامون ایران در نشست اضطراری شورای اتحادیه اروپا در سطح وزرای خارجه روز جمعه به یکی از موضوعات اصلی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: من می خواهم موضع اتحادیه اروپا، که هنوز هم در مورد مسئله ایران کاملاً مشخص نیست، با اسرائیل و ایالات متحده آمریکا همسو باشد.

جانسون خطاب به ایران: اقدامات خصمانه را متوقف کنید - اسپوتنیک ایران
جانسون خطاب به ایران: اقدامات خصمانه را متوقف کنید

روز پنجشنبه، چارلز میشل رئیس شورای اروپا، در تماس تلفنی با حسن روحانی رئیس جمهور ایران، خواستار جلوگیری از اقدامات برگشت ناپذیر در رابطه با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران شد و همچنین ابراز امیدواری کرد که دیگر هیچ تلاشی برای افزایش تنش در منطقه صورت نگیرد.

اوضاع در خاورمیانه پس از حمله موشکی ایالات متحده به فرودگاه بغداد در شب 3 ژانویه به شدت وخیم تر شد، که منجر به کشته شدن فرمانده نیروهای ویژه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی شد.

در 5 ژانویه، ایران مرحله نهایی کاهش توافق هسته ای 2015 خود را اعلام کرد. اقدام جدید تهران حاکی از عدم انطباق با محدودیت های تعیین شده توسط برجام برای تعداد سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала