عراق سفیر ایران را احضار کرد

© AP Photo / Hadi Mizban عراق
 عراق  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه عراق سفیر ایران را در رابطه با حملات موشکی به پایگاه های نظامی احضار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، وزارت خارجه عراق سفیر ایران را در رابطه با حملات موشکی به پایگاه های نظامی احضار کرد.

وزارت امور خارجه عراق روز 9 ژانویه (پنجشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که سفیر ایران را به منظور اطلاع رسانی به وی در مورد امتناع عراق از حمله به پایگاه های نظامی در سرزمین عراق فراخوانده است و این اقدام را نقض حاکمیت کشور می داند. در این بیانیه همچنین آمده است که احضار مقام رسمی ایران در زمینه حملات موشکی تلافی جویانه ایران انجام شده است.

جهان پیش از جنگ ویرانگر؟ عراق در مورد وضعیت خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
جهان پیش از جنگ ویرانگر؟ عراق در مورد وضعیت خاورمیانه

با ترور سرلشکر قاسم سلیمانی  و همراهانش در عراق توسط نیروهای آمریکا تنش در مناسبات واشنگتن و تهران افزایش یافت. ترامپ 2 ماه ژانویه دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرد که باعث بروز تنش در منطقه شد. روز 3 ژانویه موشک‌هایی از پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper به سمت کاروان سردار سلیمانی شلیک شد.ترامپ در جلسه توجیهی تیم امنیتی ملی‌اش و تحت تأثیر تحریک مشاوران ضدایرانی خود، گزینه ترور نظامی سردار قاسم سلیمانی را انتخاب کرد.

پیشتر، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک ده ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌ الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد. بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی، ده ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала