آیا هدف ایران به حداقل رساندن خسارات حمله موشکی خود به پایگاه امریکا بود؟

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی
آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه واشنگتن پست با استناد به مقامات عالی رتبه دولت آمریکا نوشته است ایران حمله موشکی خود به پایگاه های ایالات متحده درعراق را با سنجیدگی و دقت انجام داد تا از بروز خسارات شدید جلوگیری شود.

به گزارش اسپوتنیک، منبع روزنامه واشنگتن پست گفته است حمله موشکی اخیر به ایران امکان داده "وجهه و اعتبار خود را حفظ کرده " و از وقوع درگیری های نظامی گسترده جلوگیری کند.

آیا آمریکا تلفات خود در نتیجه حمله موشکی ایران را پنهان می کند؟ - اسپوتنیک ایران
آیا آمریکا تلفات خود در نتیجه حمله موشکی ایران را پنهان می کند؟

اوضاع منطقه خاورمیانه پس از آن که نیروهای آمریکایی در اواخر سال گذشته به مواضع جنبش شیعه کتائب حزب الله در سوریه و عراق حمله کردند ، متشنج شد . پس از آن هواداران این جنبش به سفارت ایالات متحده در بغداد حمله کرده و سپس در تاریخ 3 ژانویه، پنتاگون یک عملیات ویژه را انجام داد که در طی آن سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و همراهانش ترور شدند . حمله موشکی به منطقه ای در نزدیکی فرودگاه بغداد به خودروی حامل فرمانده نیروهای قدس، به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انجام شد. به دنبال آن ایران با حمله موشکی به پایگاه های محل استقرار سربازان آمریکایی در عراق ، واکنش نشان داد. پس از این حمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیام خود به ملت آمریکا اعلام کرد واشنگتن تحریم های جدید را علیه ایران اعمال خواهد کرد و از کشورهای باقی مانده در برجام درخواست نمود از این توافق هسته ای با ایران خارج شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала