پاپ خواستار گفت‌ و گو و خویشتنداری بین آمریکا و ایران شد

© AP Photo / Alessandra Tarantinoپاپ خواستار گفت‌ و گو و خویشتنداری بین آمریکا و ایران شد
پاپ خواستار گفت‌ و گو و خویشتنداری بین آمریکا و ایران شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار گفت‌ و گو و خویشتنداری آمریکا و ایران برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، پاپ در جمع دیپلمات‌های بیش از 180 کشور در واتیکان گفت: سیگنال‌هایی که در پی افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا از تمام منطقه می‌رسد، مشکل‌ ساز است.

وی که در سخنرانی سالانه خود موسوم به «وضعیت دنیا» سخن می‌گفت، اظهار داشت که این تنش‌ها «روند تدریجی بازسازی عراق را تضعیف می‌کند و زمینه را برای ایجاد یک مناقشه وسیع‌تر فراهم می‌کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان افزود: بنابراین، بار دیگر از همه طرف‌ها می‌خواهم که از تشدید مناقشه پرهیز کرده و با احترام کامل به قوانین بین‌المللی شعله‌ های گفت‌وگو و خویشتنداری را زنده نگه دارند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه 8 نفر دیگر بامداد جمعه 13 دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع آن کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

در واکنش به این اقدام تروریستی دولت ترامپ، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала