دفاع دوباره آمریکا از ترور سردار سلیمانی درعراق

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر دفاع دوباره آمریکا از ترور سردار سلیمانی در بغداد
دفاع دوباره آمریکا از ترور سردار سلیمانی در بغداد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا با ارسال نامه به سازمان ملل، بار دیگر از دلایل خود برای ترور سردار قاسم سلیمانی در عراق دفاع کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای به دفاع از دلیل خود برای ترور سردار سلیمانی پرداخت و همچنین اعلام کرد که آماده مذاکرات بدون پیش شرط با ایران است.

مارک اسپر رئیس پنتاگون - اسپوتنیک ایران
اعلام برخی از جزئیات حمله موشکی ایران به پایگاه های آمریکا

در این نامه آمده؛ آمریکا برای دفاع از خود دست به این اقدام زده است و در صورت لزوم، باز هم برای محافظت از کارکنان خود در خاورمیانه اقدامات بیشتری انجام خواهد داد.

کلی کرافت همچنین در این نامه اعلام کرده؛ آمریکا بدون هیچ پیش شرطی آماده مذاکرات جدی با ایران با هدف جلوگیری از نابودی هرچه بیشتر صلح و ثبات بین‌الملل است.

آمریکا در ادامه اشاره کرده که اقدامش در ترور سردار سلیمانی مطابق با ماده 51 منشور سازمان ملل بوده است.

طبق ماده 51 کشورها موظند به محض انجام اقدامی در راستای دفاع از خود، 15 عضو شورای امنیت را در جریان قرار دهند.

این ادعا در حالی طی یک هفته گذشته به‌طور مرتب از سوی مقامات آمریکایی مطرح می‌شود که این کشور بامداد جمعه گذشته در اقدامی غیرقانونی و جنایت‌کارانه سردار قاسم سلیمانی و جمعی از هوادارانش را در فرودگاه بغداد هدف حمله هوایی قرار داد و آنها را ترور کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز صبح روز چهارشنبه در پاسخ به این اقدام در عملیاتی به نام عملیات شهید سلیمانی، با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی آمریکا در عراق موسوم به «عین الاسد» مورد حمله قرار داد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با اشاره به انتقام سخت ایران از نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق نوشت: ایران منطبق با بند 51 منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود را هدف قرار داد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала