هواپیما در آسمان دچار حریق شد

© Sputnik / Mazyar Asadiهواپیما در آسمان دچار حریق شد
هواپیما در آسمان دچار حریق شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صبح روز چهارشنبه یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 در نزدیکی شهرک پرند دقایقی پس از پرواز سقوط کرد و تمامی سرنشینان هواپیما در این حادثه جا باختند.

دکتر مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این رابطه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

حدود ساعت 6:18 دقیقه ی روز چهارشنبه 18 ام دی ماه به ما اعلام کردند که یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به اوکراین از صفحه ی رادار حذف شده است و ساعت 6:20 دقیقه هم اعلام سانحه شد.

ما سه فروند بالگرد و تیم های خود را آماده کردیم و دو فروند بالگرد را بلافاصله اعزام کردیم البته که هنوز موقعیت هواپیما مشخص نبود اما اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که این هواپیما باید در نزدیکی فرودگاه دچار سانحه شده باشد و همانطور هم بود؛ شاهد های محلی گزارش هایی اولیه را دادند مبنی بر اینکه هواپیما در آسمان دچار حریق شده که این اطلاعات هم صحت داشت.

سقوط هواپیمای اوکراینی - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
جزئیات سانحه هواپیمای اوکراین پس از بلند شدن از فرودگاه «امام خمینی» تهران

40 تیم عملیاتی ما که مجموعا 200 نفر بودند به محل حادثه اعزام شدند، 45 دستگاه خودروی عملیاتی و بالگرد های ما هم به محل اعزام شدند که به دلیل ترافیک سنگین ما از بالگرد ها کمک قابل توجهی را گرفتیم.

وی در ادامه افزود:

این هواپیما مجموعا 176 مسافر داشته که 32 مسافر خارجی و بقیه ی مسافران ایرانی بودند، متاسفانه در این سانحه کار به امداد رسانی نیانجامید چرا که تمامی سرنشینان هواپیما در ابتدا فوت شده بودند و اجساد هم تا حدود زیادی از بین رفته بودند.

ما ساعت 13 پایان عملیات را اعلام کردیم، بقایای اجساد تماما به پزشکی قانونی تحویل داده شد تا آزمایش های تشخیص هویت صورت گیرد، البته این فرآیند مدتی طول می کشد؛ جعبه سیاه هواپیا پیدا شده و علت دقیق حادثه به زودی مشخص خواهد شد و هواپیمایی پس از بررسی این موضوع را اعلام خواهد کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پایان اظهار داشت:

ما امیدواریم که دیگر نه در ایران و نه در هیچ کجای دنیا شاهد چنین حادثه های غم انگیزی نباشیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала