گزارش لحظه به لحظه عملیات "سردار سلیمانی": حملات موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق+ویدئو

© REUTERS/sepahnews.comحمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکا در عراق
حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکا در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حملات سنگین موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است مورد اصابت قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، برخی منابع خبری از حملات سنگین موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به  پایگاه عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، می‌دهند.

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن 4000 متر است. این فرودگاه در کشور عراق قرار دارد ولی دراختیار آمریکا قرار دارد و در ارتفاع 188 متری از سطح دریا واقع شده‌ است.

پایگاه هوایی عین الاسد بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق است.


جاناتان هافمن معاون وزیر دفاع آمریكا، در روابط عمومی گفت: ایران موشک های بالستیک را به یک پایگاه آمریکایی در عراق شلیک كرده است.

حدود ساعت 5:30 بعد از ظهر به وقت واشنگتن در 7 ژانویه، ایران بیش از ده ها موشک بالستیک را علیه پایگاه های نظامی آمریکا و ائتلاف در عراق شلیک کرد.


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص نوشت: به نقل از خبرنگار سی‌ان‌ان، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا با کیف بزرگی وارد کاخ سفید شد.مایک پمپئو، وزیر خارجه و مارک میلر، رئیس ستاد مشترک نیز تازه وارد کاخ سفید شدند. 


در ویدئوی زیر لحظه حملات موشکی به پایگاه آمریکا در عراق منتشر شده است


بر اساس گزارش ها هشتگ #IranvsUSA در راس هشتگ های امروز 8 ژانویه 2020 قرار گرفت. این هشتگ پس از حمله متقابل ایران به پایگاه های آمریکا در عراق صورت گرفت. 


نشست شورای امنیت ملی آمریکا به پایان رسید و پس از این جلسه اعلام شد که ترامپ سخنرانی عمومی نخواهد داشت. 

مقامات ارشد امنیت ملی آمریکا شامل مایک پمپئو، وزیر خارجه و مارک اسپر، وزیر دفاع کاخ سفید را ترک کردند. پیشتر مایک پنس، معاون ترامپ نیز جلسه را ترک کرده بود.


پیکر سردار سلیمانی همزمان با انجام حملات به پایگاه های آمریکا در عراق در کرمان به خاک سپرده شد. 


با توجه به فاصله محل شلیک تا پایگاه عین‌الاسد به نظر می‌رسد که موشک های شلیک شده به سمت این پایگاه از نوع فاتح بوده است. 


پایگاه آمریکایی عین الاسد از مقامات عراقی خواسته است کمک‌های پزشکی به این پایگاه ارسال کنند. هنوز گزارش دقیقی از تعداد تلفات این حمله مخابره نشده است. 


پس از حمله موشکی سپاه ایران به پایگاه های آمریکا، بغداد، به تماس های واشنگتن پاسخ نمی دهد.


ایران با ارسال نامه‌هایی برای دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان اعلام کرد: به دنبال جنگ نیستیم و درباره هرگونه ماجراجویی نظامی علیه خود هشدار می‌دهیم.


سپاه پاسداران ایران در بیانیه ای به کشورهایی که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش آمریکا قرار دادند اخطار داد.


کنگره آمریکا: ضربه ایران می تواند به معنای این باشد که ایالات متحده درگیر جنگی تمام عیار است. 


کلیه شهرک‌ های زیرزمینی موشکی در سراسر ایران برای هدف قرار دادن اهدافی که از پیش تعیین گردیده در حالت آماده باش صد در صد قرار گرفتند


 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала