حجاب پزشکی یکبار مصرف برای نخستین بار در انگلستان +عکس

© Photo / Dolce&Gabannaحجاب ، بهانه مبارزه برای حقوق زنان
حجاب ، بهانه مبارزه برای حقوق زنان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیمارستان ترست با عرضه حجاب پزشکی اولین جایی است که حجاب پزشکی را وارد انگلستان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بیمارستان ترست انگلستان، حجاب پزشکی استریل را به پزشکان زن و کارمندان پزشک مسلمان در این‌ بیمارستان هدیه ‌کرد و به آن‌ها اجازه داد پس از استفاده، این حجاب را دور بیندازند تا از انتقال میکروب به بیماران جلوگیری شود.

View this post on Instagram

A post shared by UHDB (@uhdbtrust) on

به نقل از وب‌سایت «میرور»، پزشک تازه‌کار "فرح روزلان" هنگامی که در بیمارستان «رویال دِربی» در حال آموزش بود، ایده جالبی به ذهنش رسید. بعد از ساعت‌های سخت از تعامل با بیماران در بخش‌های مختلف بیمارستان، فرح از بیماری‌هایی که ممکن بود منتقل شود ابراز نگرانی کرد، به همین دلیل او به فکر یک نوآوری افتاد تا از بروز هرگونه عفونت جلوگیری کند. او حجاب یک ‌بار مصرف استریل را پیشنهاد کرد، تا بین احترام به دین و توانایی انجام کار تعادل برقرار کند.
روزلان می‌گوید: «ما می‌دانیم که این یک مساله مسکوت در سراسر کشور است و فکر نمی‌کنم رسما مورد توجه قرار گرفته باشد. این پروژه هزینه چندانی ندارد و امیدواریم اثر آن بسیار زیاد باشد؛ اما این ایده در توئیتر بازخورد‌ها و تأیید‌های زیادی داشته است.»

View this post on Instagram

A post shared by Halal Trip | Food & Travel (@halaltrip) on

کاربران بسیاری این نوآوری را تایید و تحسین می‌کنند و آن را که از هرگونه انتقال عفونت جلوگیری می‌کند، فوق‌العاده می‌دانند. آنها امیدوارند این محصول در سراسر جهان عرضه شود تا به بانوانی که با حجاب در محیط‌های بیمارستانی حاضر می‌شوند، کمک کند. جمعی از کاربران معتقدند این ایده احترام به عقاید است و یقینا در کشورهای اسلامی طرفداران بسیاری داشته باشد، چرا که احساس نیاز به این محصول بیشتر احساس می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала