امتناع ایران از دادن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به آمریکا

© Sputnik / Mazyar Asadiامتناع ایران از دادن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به آمریکا
امتناع ایران از دادن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان هواپیمایی ایران اظهار داشت که جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده اوکراینی به آمریکا ارائه نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی ایران درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: بر اساس قوانین ایکائو (سازمان جهانی هواپیمایی) رسیدگی به سوانح هوایی در کشور مورد سانحه و توسط سازمان هواپیمایی همان کشور انجام می‌شود که این سانحه نیز توسط سازمان هواپیمایی کشوری مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت اما اوکراینی‌ها نیز می‌توانند در هنگام بررسی سانحه حضور داشته باشند.

آیا هواپیمای اوکراینی در ایران مورد هدف قرار داده شده است؟ - اسپوتنیک ایران
آیا هواپیمای اوکراینی در ایران مورد هدف قرار داده شده است؟

عابدزاده در خصوص علت وقوع این سانحه گفت: تا زمانی که جعبه سیاه این هواپیما تجزیه و تحلیل نشود علت وقوع سانحه کشف و اعلام نخواهد شد. اطلاعی از نقص فنی احتمالی نداشته ایم و خلبان این هواپیما نیز تماسی با برج مراقبت یا اپروچ نداشته است.

رئیس سازمان هواپیمایی ایران درباره ارسال جعبه سیاه هواپیما برای بازخوانی به آمریکا تصریح کرد: جعبه سیاه را به شرکت سازنده و آمریکایی‌ها نخواهیم داد. فعلاً معلوم نیست جعبه سیاه برای بازخوانی به کدام کشور می‌رود.

گفتنی است بوئینگ 737 هواپیمایی اوکراین با 167 مسافر و 9 خدمه امروز پس پرواز از فرودگاه امام خمینی تهران دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. در پی این حادثه تمامی سرنشین ها و خدمه این پرواز جان خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала