آغاز پرواز هواپیماهای آمریکایی در منطقه

© AP Photo / Ahn Young-joonآغاز پرواز هواپیماهای آمریکایی در منطقه
آغاز پرواز هواپیماهای آمریکایی در منطقه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواپیماهای آمریکایی در آسمان الانبار در عراق، الظفره امارات و اینجرلیک ترکیه به پرواز در آمدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه‌ها، پس از هدف قرار گرفتن پایگاه‌های اشغالی آمریکا در عین‌الاسد و اربیل با موشک‌های بالستیک ایران،هواپیماهای آمریکایی در آسمان الانبار در عراق، الظفره امارات و اینجرلیک ترکیه به پرواز در آمدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه، 8 دسامبر از شلیک ده ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌ الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد. بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی، ده ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شرح زیر است: امت اسلامی داغدار، ملت بزرگ و شهیدپرور ایران اسلامی

زمان تحقق وعده صادق فرا رسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا(س) با شلیک ده‌ها موشک فروند زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند که جزئیات آن متعاقباً به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.

پرتاب موشک های ایران به پایگاه های آمریکا در عراق+ویدئو - اسپوتنیک ایران
ویدئوی جدید از برخورد موشک های ایران به پایگاه های آمریکا در عراق+ویدئو

- به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند، اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.

- به مردم آمریکا توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خسارت‌های بیشتر، سربازان آمریکایی را از منطقه فرا خوانده و اجازه ندهند با نفرت‌افزایی روزافزون رژیم ضدمردمی حاکم بر ایالات متحده جان نظامیان آن کشور بیش از این به خطر افتد.

پنتاگون قصد دارد علاوه بر 6 بمب‌افکن اضافی، 200 سرباز دیگر در زمینه افزایش تنش با ایران به خاورمیانه اعزام کند.

با استناد به نماینده  وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شود، پنتاگون اعلام کرده بود قصد دارد علاوه بر 6 بمب‌افکن اضافی، 200 سرباز دیگر در زمینه افزایش تنش با ایران به خاورمیانه اعزام کند.

نظامیان آمریکایی که در پایگاهی در ایتالیا مستقر هستند به خاورمیانه اعزام خواهند شد. تعدادی از آنها باید امنیت سفارتخانه آمریکا در بیروت را تأمین کنند. بمب‌افکن‌ها در روزهای نزدیک به محل مأموریت جدید خود خواهند رسید. بمب‌افکن ها در جزیره « دیگوگارسیا» مستقر خواهند شد که سرزمین دریایی بریتانیا در اقیانوس هند بحساب می‌آید.

به گزارش شبکه تلویزیونی «سی ان ان» این محل به این دلیل انتخاب شده است که دور از دسترس موشک های ایرانی قرار دارد. پس از اعزام گروه جدید، تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در خاورمیانه به 80 هزار نفر خواهد رسید.

با ترور سرلشکر قاسم سلیمانی  و همراهانش در عراق توسط نیروهای آمریکا تنش در مناسبات واشنگتن و تهران افزایش یافت. ترامپ 2 ماه ژانویه دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرد که باعث بروز تنش در منطقه شد. روز 3 ژانویه موشک‌هایی از پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper به سمت کاروان سردار سلیمانی شلیک شد.ترامپ در جلسه توجیهی تیم امنیتی ملی‌اش و تحت تأثیر تحریک مشاوران ضدایرانی خود، گزینه ترور نظامی سردار قاسم سلیمانی را انتخاب کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала