قیمت جهانی نفت 3 دلار افزایش یافت

© Sputnik / Press-service of Rosneft /  مراجعه به بانک تصاویر معدن نفت
معدن نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت جهانی نفت در پی عملیات تلافی جویانه ایران علیه اهداف آمریکا در عراق، بیش از 3 دلار افزایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»،  و پیش از کاهش، هر بشکه نفت برنت به 71 دلار و 75 سنت رسید.به دنبال حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و افزایش احتمال اختلال در عرضه نفت، قیمت نفت به بالاترین رقم در طی ماه های گذشته رسید.

با انتشار این خبر که تاسیسات تولید نفت از حملات انتقام جویانه ایران آسیبی ندیده، نگرانی ها در بازار نفت کاهش یافت و موجب افت تعدیل نسبی قیمت ها شد. توئیت های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز حکایت از کاهش سطح تنش بین طرفین بود.

پایان جلسه شورای امنیت آمریکا پس از حملات به پایگاه الاسد از سوی سپاه  - اسپوتنیک ایران
پایان جلسه شورای امنیت آمریکا پس از حملات به پایگاه الاسد از سوی سپاه

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در دقایق ابتدایی بعد از حمله برق آسای ایران با افزایش بیش از 3 دلاری به 71 دلار و 75 سنت رسید که بالاترین رقم از اواسط ماه سپتامبر تاکنون بود، اما بعدا با اندکی تعدیل و 97 سنت افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 69 دلار و 24 سنت رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که اوایل امروز تا رقم 65 دلار و 85 سنت بالا رفته بود، با اندکی تعدیل و رشد 82 سنتی به 63 دلار و 52 سنت رسید.

ارتش امریکا اعلام کرده که ایران ده ها موشک بالستیک را به سمت 2 پایگاه نیروهای آمریکایی در خاک عراق شلیک کرده است. پس از این حمله بازارهای بورس، ارز و طلا شاهد تلاطمات شدیدی بودند. ترامپ در جدیدترین توئیت خود گفته آمریکا در حال ارزیابی تلفات و خسارات حملات ایران است و روز 8 ژانویه بیانیه ای را صادر خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала