انتقال نیروهای آلمان از عراق به کویت و اردن

اشتراک
کمپ های بغداد و تاجی که نیروهای آلمانی در آن مستقر هستند تخلیه می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هفته نامه « اشپیگل»، دولت آلمان کمپ های بغداد و تاجی را تخلیه می‌کند که نیروهای آلمانی در آنجا مستقر هستند.

دولت آلمان اعلام کرده است که به دلیل شرایط امنیتی خطرناکی که پس از ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا در منطقه ایجاد شده است، بخش اعظمی از نیروهای خود را از عراق به کویت و اردن منتقل می کند.

بر اساس اعلامیه دولت آلمان بخشی از نیروهای آلمانی مستقر در عراق به دلیل تنش های ایجاد شده بعد از ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا به اردن و کویت منتقل می شوند. بر این اساس بخصوص کمپ های بغداد و تاجی که نیروهای آلمانی در آن مستقر هستند تخلیه می شوند.

آنگرت کرامپ- کارن بائر، وزیر دفاع آلمان و هایکو ماس، وزیر امور خارجه این کشور در نامه‌ای به مقامات کمیسیون های مربوطه پارلمان آلمان اعلام کردند. این اقدام به دستور فرماندهی عملیات ضد داعش به رهبری آمریکا در عراق انجام می شود.

ادامه مذاکرات آلمان و ایران پس از ترور سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
ادامه مذاکرات آلمان و ایران پس از ترور سردار سلیمانی

این دو سیاستمدار آلمانی در نوشته‌ای که به پارلمان آلمان ارسال کردند تاکید کردند که مذاکرات برای پیشبرد عملیات در عراق با دولت این کشور ادامه خواهد داشت. همچنین در این نامه آمده است که مسلما ما هر تصمیم مستقل عراق را خواهیم پذیرفت. این دو مقام آلمانی تاکید کردند که ما اساسا آماده هستیم حمایت های تضمین شده خود را در چارچوب هماهنگی های بین المللی در صورت درخواست عراق و اگر شرایط اجازه دهد ادامه دهیم.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان درباره شرایط ایجاد شده ابراز نگرانی کرده و گفت: اگر نیروهای بین المللی حالا سریعا عراق را ترک کنند ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش خاتمه خواهد یافت و داعش ممکن است دوباره قدرت بگیرد و این مسئله می تواند به بی ثباتی بزرگی در عراق منجر شود که هیچ کس خواهان آن نیست».

آلمان در مجموع با 415 نیرو در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش همکاری می کند که 120 نفر آن ها در عراق مستقر بودند. آمریکا هنوز تصمیمی برای خروج نیروهای خود از عراق نگرفته است.

پارلمان عراق اخیرا قطعنامه‌ای را درباره لزوم خروج نیروهای بیگانه از عراق تصویب کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آن را رد کرده و در واکنش به آن دولت عراق را به تحریم های سخت تهدید کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала