سپهبد قاسم سلیمانی؛ از کاظمین تا کرمان

© REUTERS / Mehdi Bolourian / Fars News Agency / WANAسپهبد قاسم سلیمانی؛ از کاظمین تا کرمان
سپهبد قاسم سلیمانی؛ از کاظمین تا کرمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیکر سپهبد قاسم سلیمانی پس از تشییع در چندین شهر ایران و عراق به زادگاهش رسید.

اسپوتنیک - آئین تشییع و خاکسپاری سپهبد قاسم سلیمانی از صبح سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ در میدان آزادی کرمان برگزار شد.

پیکر سپهبد قاسم سلیمانی و سردار حسین پورجعفری پس از تشییع در کاظمین، کربلا و نجف در کشور عراق به ایران بازگشتند و پس از تشییع در اهواز، مشهد و تهران راهی کرمان شدند.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، براساس اعلام ستاد برگزاری مراسم تشییع، ‌بیش از 400 خبرنگار داخلی و خارجی مراسم تشییع سپهبد سلیمانی در کرمان را پوشش رسانه ای دادند.

پیکر سپهبد قاسم سلیمانی و سردار پورجعفری به گلزار شهدای کرمان رسید و آئین تدفین پیکر دو شهید در کرمان به دلیل ازدحام جمعیت به زمان دیگری موکول شد که متعاقبا زمان آن اعلام می‌گردد. در شهر کرمان بر اثر ازدحام جمعیت در میان تشییع کنندگان پیکر سردار سلیمانی دستکم 50 نفر جان خود را از دست دادند.

گفتنی است، با ترور سرلشکر قاسم سلیمانی  و همراهانش در عراق توسط نیروهای آمریکا تنش در مناسبات واشنگتن و تهران افزایش یافت. روز سوم ژانویه 2020، موشک‌هایی از پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper به سمت کاروان سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد شلیک شد. ترامپ در جلسه توجیهی تیم امنیتی ملی‌اش و تحت تأثیر تحریک مشاوران ضدایرانی خود، گزینه ترور نظامی سردار قاسم سلیمانی را انتخاب کرد. بسیاری از کشورهای دنیا این اقدام آمریکا را نکوهش کرده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала