سخنگوی كاخ سفید: آمریكا آماده پاسخ ایران به ترور ژنرال سلیمانی است

© AP Photo / Jacquelyn Martinاستفانی گریشام سخنگوی کاخ سفید
استفانی گریشام سخنگوی کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استفانی گریشام سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرد: آمریكا آماده پاسخ ایران به حمله موشکی آمریكا است كه منجر به كشته شدن فرمانده نیروهای ویژه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی شد.

به گزارش اسپوتنیک، در روز سه‌ شنبه استفانی گریشام سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرد: آمریكا آماده پاسخ ایران به حمله موشکی آمریكا است كه منجر به كشته شدن فرمانده نیروهای ویژه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی شد.

تلاش جدید آمریکا برای توجیه ترور سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
تلاش جدید آمریکا برای توجیه ترور سردار سلیمانی

وی گفت: ما نمی دانیم كه چه پاسخی از طرف ایران خواهد آمد، اما واضح است كه ما آماده آن هستیم. اگر آنها تصمیم به پاسخی بگیرند، پس همانطور که رئیس جمهور ترامپ پیشتر گفت: ما برای این کار آماده هستیم. نیروهای مسلح ما آماده به کار هستند و ما وضعیت را تحت نظر داریم. رئیس جمهور گفت که ما به دنبال افزایش تنش نیستیم، اما خواهیم دید که در آینده چه خواهد شد.

به گفته گریشام، تصمیم برای شروع حمله موشکی، که به ترور شدن ژنرال سلیمانی منجر شد، براساس اطلاعات دقیق صورت گرفته است و این امر جان آمریکایی ها را نجات داده است.

وی افزود: برای رئیس جمهور ترامپ، دائماً جلسات توجیهی برگزار می شود. رئیس جمهور در تماس دائمی با کارشناسان امنیت ملی خود است.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سؤال که رئیس جمهور ترامپ چگونه با اظهاراتی مبنی بر استفاده از اوضاع فعلی برای جلب توجه از استیضاح خود ارتباط دارد، گفت: این تعجب آور نیست، رئیس جمهور هنوز هم متمرکز بر جریان و مشکلات است. دموکرات ها از هر کاری که دولت انجام می دهد ناراضی هستند. آنها باید از اقدامات قاطع دولت شادمان می شدند.

پس از حمله ایالات متحده در منطقه فرودگاه بغداد در شب 3 ژانویه، اوضاع اطراف ایران به شدت بدتر شد، در نتیجه سردار سلیمانی شهید شد. تهران به واشنگتن قول داد كه قاطعانه به این اقدام پاسخ دهد.

اقدامات آمریکایی ها که از 29 دسامبر به گروه های شیعه در عراق حمله می کنند، مقامات عراقی و مشروعیت اقدامات ائتلاف به رهبری واشنگتن را مورد انتقاد قرار داده است.

در 5 ژانویه، پارلمان عراق قطعنامه ای را تصویب کرد که خواهان خروج کامل همه نیروهای خارجی از کشور شد. رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ از این كار امتناع ورزید و عراق را تهدید به تحریم های بی سابقه كرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала