پوتین در ترکیه درباره چه موضوعی صحبت خواهد کرد؟

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین در ترکیه درباره چه موضوعی صحبت خواهد کرد؟
پوتین در ترکیه درباره چه موضوعی صحبت خواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه برای حضور در مراسم بهره برداری از خط لوله انتقال گاز ترکیه به استانبول سفر خواهد کرد.

اسپوتنیک - روز سه شنبه سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز چهارشنبه در یک سفر کاری به استانبول سفر کرده و در مراسم راه اندازی خط لوله انتقال گاز ترکیه شرکت خواهد نمود.

آغاز احداث خط لوله گاز روسیه به ترکیه - اسپوتنیک ایران
آغاز احداث خط لوله گاز روسیه به ترکیه

در بیانیه کاخ کرملین آمده است: "در تاریخ 8 ژانویه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای حضور در مراسم بهره برداری از خط لوله انتقال گاز ترکیه به این کشور (استانبول) سفر خواهد کرد."

همچنین خاطرنشان شده است که ولادیمیر پوتین مذاکراتی را با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره موضوعات مربوط به توسعه آینده همکاری مشترک دو کشور و مشکلات بین‌المللی از جمله اوضاع در سوریه و لیبی انجام خواهد داد.

پیش از این مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با نمایندگان رسانه‌ها از جمله روزنامه نگار اسپوتنیک در آنکارا ملاقات کرده بود.

چاووش اوغلو در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک در مورد سفر آینده رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین به ترکیه در تاریخ 8 ژانویه، گفت: "دلیل اصلی ورود آقای پوتین مشخص است - ما خط لوله گاز ترکیه را باز خواهیم کرد". از نقطه نظر زمانی این یک بازدید استراتژیک مهم خواهد بود. زیرا که علاوه بر روابط دوجانبه ما، دو موضوع مهم وجود دارد که هر دو کشور را نگران کرده است. اولین مضوع افزایش تنش در ادلب است، ما باید هرچه سریعتر جلوی آن را بگیریم. دومین موضوع برقراری آتش بس در لیبی است.

برای جمهوری آذربایجان مهم این است که در بازار پتروشیمی با ایران تقاطع نکند - اسپوتنیک ایران
نگرانی اروپا از مذاکرات «خط لوله گاز ترکیه»

چاووش اوغلو یادآور شد که سدات اونال، معاون وزیر امور خارجه ترکیه در راس هیاتی پیش از این مذاکراتی را در مسکو برگزار کرده بود: این هیئت و در راس آن سادات اونال پیش از این دو نشست جداگانه در مورد این موضوعات برگزار کرده بود. البته در سفر آقای پوتین، موضعی که رهبران ما نشان خواهند داد از اهمیت برخوردار خواهند بود. ما باید هرچه سریعتر در ادلب و لیبی آتش بس برقرار کنیم. ما در مورد این موضوعات با آقای پوتین صحبت خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه بر اهمیت پایان دادن به درگیری و تمرکز بر یک توافق سیاسی در لیبی تأکید کرد: در خصوص آتش بس، ما دائماً این امر را به دولت وفاق وطنی السراج القا می‌کنیم، آنها آماده این کار هستند. در اینجا فقط حفتر آماده نیست. مهم است که جلوی حفتر و جلوی تجاوز او گرفته شود. وقتی این امر را تضمین کنیم، روند سیاسی سرعت می‌گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала