هدیه پوتین به دمشق

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر هدیه پوتین به دمشق
هدیه پوتین به دمشق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوتین از یک کلیسای جامع قدیمی ارتدکس و مسجد در دمشق بازدید کرد و هدایایی را به این کلیسا و مسجد اهدا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در سفر به دمشق، از یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مساجد دمشق بازدید کرد و قرآن قرن 17 را به مسجد هدیه کرده است.

پوتین در دمشق با اسد دیدار کرد - اسپوتنیک ایران
پوتین در دمشق با اسد دیدار کرد

پسکوف گفت: به خاطر بازدید از مسجد، پوتین یک قرآن قرن هفدهم را به عنوان هدیه ای تقدیم کرد.

سپس، خودروی رئیس جمهور روسیه به کلیسای ارتدکس کلیسای مقدس مریم مقدس منتقل شد، جایی که پوتین با پدر مردسالار آنتیک و کل شرق ، جان اچ دیدار کرد.

رهبر روسیه و هیئت همراه او با استقبال پرشور پدر آنتیک و کل شرق جان ایکس (ایزیجی) روبرو شدند. به مناسبت شب عید مسیح، پوتین سلسله مراتب کلیسای ارتدکس شرقی را با نمادی از باکره، نقاشی شده در روسیه تقدیم کرد.

مریمیا قدیمی ترین کلیسای جامع ارتدکس سوریه در نظر گرفته می شود، در قلمرو آن محل اقامتگاه میهن پرستان آنتیو است.

به گفته وی، رهبر روسیه از یکی از زیارتگاه ها رئیس جان باپتیست نیز زیارت کرده است. این زیارتگاه هم توسط مسیحیان و هم مسلمانان مورد احترام است.

سخنگوی رهبر روسیه گفت: در طول گفتگو با پوتین، پدر تأكید كرد كه در سوریه ایمانهای مختلف اعم از مسیحیان و مسلمانان همزیستی مسالمت آمیز و دقیقاً از همان حقوق برخوردار هستند.

پسکوف افزود: جان ایکس همچنین خاطرنشان کرد که اگر به یاری ارتش روسیه نبود، رهبر تروریست ها ابوبکر البغدادی یا برخی دیگر از رهبران ستیزه جویان می توانستند در این محل حضور داشته باشند.



نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала