هدیه آمریکا برای تولد 60 سالگی ظریف

© AP Photo / Ronald Zakهدیه آمریکا برای تولد 60 سالگی ظریف
هدیه آمریکا برای تولد 60 سالگی ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش رسانه ها محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از ویزای ورود به ایالات متحده محروم شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه ایران، محمد جواد ظریف که جهت شرکت در درجلسه شورای امنیت در 9 ژانویه قصد سفر به نیویورک را داشت، از سوی آمریکا از دریافت ویزای ورود به ایالات متحده محروم شد.

براساس اطلاعات نشریه Foreign Policy، مقامات ایرانی چند هفته پیش درخواست ویزا را ارسال كردند، دوشنبه باید پاسخی در این دریافت می شد. با این حال ، روز دوشنبه بود که نماینده دولت آمریکا از طریق تلفن به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اطلاع داد که ایالات متحده از صدور ویزای ورود به ظریف امتناع می ورزد.

همانطور که انتظار می رفت، وزیر امور خارجه ایران، محمد جواد ظریف قصد داشت در شورای امنیت سازمان ملل در مورد کشته شدن فرمانده نظامی ایران، قاسم سلیمانی در نتیجه عملیات ویژه ایالات متحده در بغداد در تاریخ 3 ژانویه صحبت کند.

ظریف: فعلاً ویزا برای آمریکا نداریم - اسپوتنیک ایران
ظریف: فعلاً ویزا برای آمریکا نداریم

در شب 3 ژانویه، ایالات متحده عملیاتی را در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد علیه ژنرال ایرانی، قاسم سلیمانی و معاون گروه شبه نظامی شیعه عراق، ابو مهدی المهندس، که ازنظر واشنگتن درگیر در سازماندهی حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد در تاریخ 31 دسامبر سال 2019  بوده است را ترتیب داد که منجر به کشته شدن سلیمانی و 10 نفر از همراهانش شد. بدنبال آن، رهبر ایران، علی خامنه ای قول داده است که انتقام کشته شدن سلیمانی را از آمریکا بگیرد. رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ  نیز قول داده است در صورت حمله به آمریكایی ها، ضربه ای سریع و قدرتمند به 52 هدف در ایران خواهد زد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала