چین از ایالات متحده خواست تا از قدرت نظامی در خاورمیانه سوء استفاده نکند

© AP Photo / Andy Wongچین از ایالات متحده خواست تا از قدرت نظامی در خاورمیانه سوء استفاده نکند
چین از ایالات متحده خواست تا از قدرت نظامی در خاورمیانه سوء استفاده نکند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت چین تاکید کرد که اقدامات پرخطر نظامی اخیر ایالات متحده منجر به تشدید تنش در خاورمیانه شده است، چین از ایالات متحده می خواهد تا از نیروی نظامی خود سوء استفاده نکنند.

به گزارش اسپوتنیک، گنگ شوانگ،  سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اقدامات پرخطر نظامی اخیر آمریکا در خاورمیانه که موجب بالا گرفتن تنش در منطقه شده است، از ایالات متحده خواست تا از قدرت نظامی خود در خاور میانه سوء استفاده نکند.

واشنگتن - اسپوتنیک ایران
آیا هدف از ترور سردار سلیمانی جلوگیری از حمله بود؟

در شب 3 ژانویه، ایالات متحده عملیاتی را در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد علیه ژنرال ایرانی، قاسم سلیمانی و معاون گروه شبه نظامی شیعه عراق، ابو مهدی المهندس، که ازنظر واشنگتن درگیر در سازماندهی حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد در تاریخ 31 دسامبر سال 2019  بوده است را ترتیب داد که منجر به کشته شدن سلیمانی و 10 نفر از همراهانش شد. بدنبال آن، رهبر ایران، علی خامنه ای قول داده است که انتقام کشته شدن سلیمانی را از آمریکا بگیرد. رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ  نیز قول داده است در صورت حمله به آمریكایی ها، ضربه ای سریع و قدرتمند به 52 هدف در ایران خواهد زد.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد:" ماجراجویی های اخیر ارتش آمریکا با نقض اصول اساسی روابط بین الملل ، منجر به تشدید تنش و بی ثباتی در منطقه شد ... ما از ایالات متحده می خواهیم كه از نیروی نظامی سوء استفاده نكنند، از همه طرفها می خواهیم كه برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش، از خود خویشتن داری نشان دهند. و همچنین طرفین را دعوت می کنیم هرچه سریعتر به مسیر مذاکره و دیالوگ بازگردند"

وی تأکید کرد که طرف چینی به همواره با استفاده از نیروی نظامی در روابط بین الملل مخالف بوده است، روش های نظامی راهی برای خروج از اوضاع نیست، چه برسد به اعمال فشار حداکثری. 

گنگ شوانگ گفت: "طرف چینی بر این باور است که همه طرف های درگیر باید اصول منشور سازمان ملل را رعایت کنند. حق استقلال و تمامیت ارضی هر کشور باید رعایت شود، باید از صلح و ثبات در خاورمیانه محافظت شود."

نماینده وزارت امور خارجه چین افزود: " پکن به طور جدی نگران اوضاع در خاورمیانه است، صلح و ثبات در این منطقه برای کل جهان بسیار مهم است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала