گفتگوی وزیر دفاع روسیه با رئیس ستاد کل ایران برای جلوگیری از تنش

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی وزیر دفاع روسیه با رئیس ستاد کل ایران
گفتگوی وزیر دفاع روسیه با رئیس ستاد کل ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شایگو وزیر دفاع روسیه با رئیس ستاد کل ایران در مورد اقدامات جلوگیری از تشدید اوضاع پس از ترور سلیمانی گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در گفتگوی تلفنی با محمد باقری رئیس ستاد كل ایران، از اقدامات مربوط به جلوگیری از تشدید اوضاع در خاورمیانه پس از ترور ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی توسط ارتش آمریكا صحبت کرد.

کمیته بین الملل دومای روسیه: امتناع آمریکا در خروج از عراق به معنی اشغال این کشور می باشد - اسپوتنیک ایران
کمیته بین الملل دومای روسیه: امتناع آمریکا در خروج از عراق به معنی اشغال این کشور می باشد

اینترفاکس در بیانیه ای از وزارت دفاع روسیه گفت: در طول این گفتگوها، رهبران ارتش در مورد اقدامات عملی برای جلوگیری از تشدید اوضاع در جمهوری عربی سوریه و منطقه خاورمیانه در رابطه با ترور ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده یگان ویژه نیروهای قدس در بغداد بحث و گفتگو کردند.

روز جمعه، پنتاگون به دستور رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ به كاروان قاسم سلیمانی در نزدیكی فرودگاه بغداد اقدام به حمله موشکی نمود که در نتیجه آن فرمانده نیروهای قدس سپاه، قاسم سلیمانی کشته شد. به گفته دولت آمریكا ، این عملیات تدافعی بوده و به هدف محافظت از نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه صورت گرفته است.

در پی این حمله، شورای عالی امنیت ملی ایران، در پایان یک جلسه اضطراری، قول داد انتقام کشته شدن سردار سلیمانی از آمریکا گرفته خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала