تهدید عراق با تحریم از سوی آمریکا

© AP Photo / Susan Walshترامپ از تاریخ رونمایی از «معامله قرن» سخن گفت
ترامپ از تاریخ رونمایی از «معامله قرن» سخن گفت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ: ما عراق را ترک نمی‌کنیم مگر آن‌ها پول ساخت پایگاه را به ما برگردانند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که اگر عراق خواستار خروج نظامیان آمریکایی باشد، به شدت تحریم خواهد شد.روز 6 دسامبر طرح خروج نظامیان آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور به تصویب رسید.

ترامپ در این خصوص گفت:«ما یک پایگاه هوایی فوق‌العاده گران در آنجا داریم. ساخت آن مدت‌ها پیش از دوره ریاست جمهوری من میلیاردها دلار هزینه برداشته است. ما عراق را ترک نمی‌کنیم مگر آن‌ها این پول را به ما برگردانند. منظورم پایگاه هوایی بلد در 50 کیلومتری شمال بغداد است.در غیراینصورت ما آن‌ها را طوری تحریم می‌کنیم که هرگز مشابه آن را ندیده‌اند. طوری که تحریم‌های ایران مسخره به نظر آید».

حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
تحریم‌ها باعث کاهش 200 میلیارد دلار از درآمد ایران شد

تلاش آمریکایی ها جهت جلوگیری از مطرح شدن بحث خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور با شگست روبرو شد. پارلمان عراق روز 5 دسامبر با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد و خواستار منع استفاده از حریم هوایی عراق به هر دلیلی توسط نیروهای خارجی شد.

وزارت خارجه آمریکا روز 6 دسامبر نسبت به این تصمیم واکنش نشان داد و اعلام داشت:« ما در حالی که منتظر توضیح بیشتر درباره ماهیت حقوقی و تاثیر قطعنامه امروز پارلمان عراق هستیم، به شدت از رهبران عراق می‌خواهیم که اهمیت روابط جاری اقتصادی و امنیتی میان دو کشور و حضور مستمر ائتلاف جهانی علیه داعش را دوباره بررسی کنند».

این اقدام پارلمان عراق پس از انجام شد که مردم عراق در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس از فرماندهان الحشد الشعبی خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند. آنها همراه 8 نفر دیگر بامداد روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع آمریکا ترور شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала