وزارت خارجه ایران: ایران خواهان جنگ نیست ولی برای هر گزینه ای آماده است

© Photo / IRNAوزارت خارجه ایران: ایران خواهان جنگ نیست ولی برای هر گزینه ای آماده است
وزارت خارجه ایران: ایران خواهان جنگ  نیست ولی برای هر گزینه ای آماده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن اعلام آمادگی کشورش برای هر گزینه ای اعلام کرد که خواهان جنگ نیست.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری روز یکشنبه و در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند افزایش سطح درگیری‌ها بین ایران و آمریکا منجر به ایجاد جنگ بین این دو کشور شود اظهار داشت: " ایران دنبال جنگ نیست ولی ما اعلام کرده‌ایم که برای هر شرایطی آمادگی داریم. ملت ایران در این سال ها نشان داده که دست بسته نیست و آمادگی برای پاسخ به شرایط مختلف را دارد. تصمیم نهایی در مورد نوع واکنش ایران به جنایات آمریکایی‌ها را عاقله نظام می گیرد و سعی می‌شود که  این پاسخ به نوعی تنظیم شود که هم دشمن را پشیمان کند و تا آن جا که ممکن است ملت ایران گرفتار جنگ نشود."

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در ادامه این نشست در مورد تهدیدات اخیر آمریکا علیه ایران از جمله توییت بامداد امروز رئیس جمهور این کشور علیه ایران با تاکید بر این که مقامات آمریکایی دست از تهدیدات تو خالی بردارند ،گفت: ما تهدید را با تهدید پاسخ می‌دهیم و ایران در برابر تهدیدات با توجه به آمادگی قبلی که دارد دست بسته نخواهد بود.

به گفته وی، ایران مسئولیت کشته شدن فرمانده نیروهای ویژه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می باشد، مسئولان تصمیمی اتخاذ می کنند که باعث می شود "دشمن" از عملکرد خود پشیمان شود و در عین حال به جنگ منجر نشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала