ممنوعیت پرواز هواپیماهای مسافربری هند بر فراز ایران؟

© Sputnik / Maksim Blinovممنوعیت پرواز هواپیماهای مسافربری هند بر فراز ایران؟
ممنوعیت پرواز هواپیماهای مسافربری هند بر فراز ایران؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هند از شرکت های هواپیمایی خواست به دلیل متشنج شدن اوضاع در منطقه از پرواز بر فراز ایران خودداری کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه « نیودهلی»، هند از شرکت های هواپیمایی خواست به دلیل متشنج شدن اوضاع در منطقه از پرواز بر فراز ایران خودداری کنند. مقامات هندی از شرکت های هواپیمایی هند خواستند احتیاط زیادی هنگام پرواز در حریم هوایی ایران از خود نشان بدهند و در حد امکان از پرواز بر فراز ایران خودداری کنند. این توصیه به دلیل متشنج شدن روابط تهران و واشنگتن  در رابطه با ترور ژنرال قاسم سلیمانی مطرح شده است.

ظریف: روابط ایران و هند ناگسستنی است - اسپوتنیک ایران
ظریف: روابط ایران و هند ناگسستنی است

سخنگوی «ایر ایندیا» گفت:« از ما خواستند احتیاط نشان بدهیم. ما اوضاع را پیگیری می‌کنیم. اما هنوز تغییری در مسیر پروازها رخ نداده است. همچنان به پرواز بر فراز ایران ادامه می‌دهیم».

پروازهای زیادی از هند به اروپا و آمریکا از طریق حریم هوایی ایران انجام می‌شوند. پروازها با دورزدن ایران، باعث افزایش ساعت پرواز و گران شدن بلیط ها می شود.

پیشتر وزارت خارجه هند طرفین را به خویشتن‌داری فرا خواند و اعلامیه محتاطانه‌ای صادر کرد که نام سلیمانی در آن ذکر نشده بود. « ما متوجه شدیم که یک مقام عالیرتبه ایرانی توسط آمریکا کشته شده است.  ما نگران افزایش تنش در جهان هستیم. صلح، ثبات و امنیت دراین منطقه اهمیت زیادی برای هند دارد.  جلوگیری از تنش بیشتر اهمیت حیاتی دارد. هند خواهان آن است که طرفین خویشتن‌داری از خود نشان بدهند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала