مشاور رهبر ایران: ایران آماده حمله به تاسیسات نظامی آمریکا است

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر مشاور رهبر ایران: ایران آماده حمله به تاسیسات نظامی آمریکا است
مشاور رهبر ایران: ایران آماده حمله به تاسیسات نظامی آمریکا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسین دهقان، مشاور علی خامنه ای از قصد ایران برای حمله به تاسیسات آمریکا در پاسخ به ترور سلیمانی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، حسین دهقان، مشاور علی خامنه ای، رهبر ایران در امور دفاعی در روز یکشنبه در مصاحبه ای با سی ان ان و در واکنش به ترور فرمانده یگان ویژه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپهبد قاسم سلیمانی گفت: " ایران آماده حمله به تأسیسات نظامی آمریكا است."

سردار حسین دهقان: ناتوانی سیستم‌های راداری آمریکا در حمله حوثی ها به آرامکو - اسپوتنیک ایران
سردار حسین دهقان: ناتوانی سیستم‌های راداری آمریکا در حمله حوثی ها به آرامکو

وی افرود: " آمریكا جنگ را آغاز كرد. بنابراین آنها باید برای واكنش معنادار نسبت به اقدامات خود آماده شوند. تنها چیزی كه می تواند این دوره از جنگ را پایان دهد این است كه آمریكایی ها ضربه ای معادل آنچه را كه وارد کرده اند، دریافت كنند."

مشاور رهبر ایران تأکید کرد: " بدون شک جواب، نظامی خواهد بود و علیه اهداف نظامی هدایت انجام خواهد شد." در عین حال، وی خاطرنشان كرد كه رهبری ایران "هرگز به دنبال جنگ نبوده و تلاش نخواهد كرد."

روز جمعه، پنتاگون به دستور رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ به كاروان قاسم سلیمانی در نزدیكی فرودگاه بغداد اقدام به حمله موشکی نمود که در نتیجه آن فرمانده نیروهای قدس سپاه، قاسم سلیمانی کشته شد. به گفته دولت آمریكا ، این عملیات تدافعی بوده و به هدف محافظت از نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه صورت گرفته است.

در پی این حمله، شورای عالی امنیت ملی ایران، در پایان یک جلسه اضطراری، قول داد انتقام کشته شدن سلیمانی از آمریکا گرفته خواهد شد.

مشاور رهبر ایران همچنین در بیانیه خود گفت:" آمریكا مسئولیت عواقب این ماجراجویی جنایی را بر عهده دارد."

 محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد ، آنتونی گوترش، این حمله را مظهر تروریسم ایالات متحده خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала