پنس: ترور سلیمانی تصمیم قاطع ترامپ بود

© AP Photo / Jacquelyn Martinپنس: ترور سلیمانی تصمیم قاطع ترامپ بود
پنس: ترور سلیمانی تصمیم قاطع ترامپ بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا با از بین بردن مسئول مرگ هزاران آمریکایی، در برابر دولت حامی تروریست ایستاد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به پیام توییتری مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، ترور سلیمانی تصمیم قاطع ترامپ بود و رئیس جمهور آمریکا با از بین بردن مسئول مرگ هزاران آمریکایی، در برابر دولت حامی تروریست ایستاد.

در پیام توییتری پنس آمده است:«قاسم سلیمانی مسئول مرگ هزاران آمریکایی از جمله در حمله 11 سپتامبر 2001 بود.لیستی از اقدامات قاسم سلیمانی علیه نیروهای آمریکایی و متحدان آن در منطقه نشانگر دست داشتن ژنرال ایرانی در اقدامات قساوت آمیز است.

هنوز زود است درباره درگیری احتمالی آمریکا و ایران صحبت کرد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هنوز زود است درباره درگیری احتمالی آمریکا و ایران صحبت کرد

او به 10 نفر از 12 تروریستی که حملات تروریستی 11 سپتامبر را در ایالات متحده انجام دادند در سفر مخفیانه به افغانستان کمک کرده بود.

از دیگر اقدامات قاسم سلیمانی می توان از تلاش رژیم ایران به ترور سفیر وقت عربستان سعودی در آمریکا در سال2011، هدایت عملیات حمله به پایگاه نظامی مشترک در کربلا در 2007 و کشتن 5 سرباز آمریکایی، نظارت بر حمایت مالی و تجهیزاتی سپاه از طالبان در افغانستان برای حمله به نیروهای ائتلاف، هدایت توطئه بمب گذاری در ترکیه و کنیا در 2011 برای کشتن شهروندان بی گناه، حمایت از رژیم آدمکش اسد در سوریه و هماهنگی برای ارسال موشک و سلاح به یمن برای هدف قرار دادن مردم منطقه اشاره کرد.قاسم سلیمانی در حال طراحی نقشه حمله به دیپلماتها و نیروهای نظامی آمریکا بود.

در نخستین ساعات روز 3 ژانویه، خودروی حامل قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس،‌ معاون فرمانده حشد الشعبی، و همراهان آنها در یک حمله هوایی در فرودگاه بغداد توسط نیروهای آمریکا مورد هدف قرار گرفت. وزارت دفاع آمریکا اعلام که این حمله به دستور پرزیدنت ترامپ و برای محافظت از پرسنل ایالات متحده صورت گرفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала