مکرون: حاکمیت و امنیت عراق در اولویت‌ فرانسه است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مکرون: حاکمیت و امنیت عراق در اولویت‌ فرانسه است
مکرون: حاکمیت و امنیت عراق در اولویت‌ فرانسه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امانوئل مکرون رئیس‌ جمهوری فرانسه، اولویت‌ های این کشور برای کاهش تنش‌ ها در خاورمیانه را احترام به حاکمیت و امنیت عراق و مبارزه با تروریسم عنوان کرد.

امانوئل مکرون رئیس‌ جمهور فرانسه، در توئیت‌ خود نوشت: افزایش تنش‌ ها در خاورمیانه یک امر اجتناب ناپذیر نیست. فرانسه دو اولویت دارد که آن را با همه رهبرانی که با آنها در تماس بودم، مطرح کردم.

در مجلس آلمان، اقدام آمریکا علیه سردار سلیمانی را نقض قوانین بین المللی نامیدند - اسپوتنیک ایران
در مجلس آلمان، اقدام آمریکا علیه سردار سلیمانی را نقض قوانین بین المللی نامیدند

وی این اولویت‌ ها را امنیت و حاکمیت عراق و همچنین ثبات در منطقه و مبارزه علیه تروریسم داعش عنوان و تاکید کرد: هیچ چیزی نباید ما را از این اهداف دور کند.

به دنبال اقدام تروریستی ارتش آمریکا که به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی منجر شد، رئیس جمهوری فرانسه روز شنبه با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود و نیز برهم صالح رئیس جمهور عراق در مورد آخرین تحولات خاورمیانه گفت و گوی تلفنی داشت.

طبق بیانیه کاخ الیزه، به دنبال آخرین وقایع در عراق، روسای جمهوری سه کشور با ابراز نگرانی در مورد افزایش تنش در خاورمیانه، همچنین بر ضرورت جلوگیری از تشدید تنش‌ها در این منطقه تاکید کردند.

مکرون در تماس تلفنی با اردوغان، اولویت مبارزه با گروه تروریستی داعش و تعهد کامل فرانسه به اقدامات ائتلاف بین المللی را یادآوری و در مورد سوریه و وضعیت انسانی و امنیتی در ادلب هم ابراز نگرانی کرد.

همچنین در گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور فرانسه با همتای عراقی خود، مکرون ضمن تاکید بر حق حاکمیت عراق، دو رییس جمهوری، بر همکاری تنگاتنگ به منظور جلوگیری از افزایش تنش برای کمک به برقراری ثبات در عراق و سراسر منطقه تاکید کردند.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و با پهپادهای پنتاگون ترور شدند و به شهادت رسیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала