درخواست عمان از ایالات متحده و ایران برای گفتگو درباره ترور سردار سلیمانی

© AFP 2023 / THOMAS HARTWELL عمان از ایالات متحده و ایران می خواهد كه درباره ترور سلیمانی گفتگو كنند
عمان از ایالات متحده و ایران می خواهد كه درباره ترور سلیمانی گفتگو كنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عمان خواستار خویشتنداری از جانب آمریکا و ایران در پی ترور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه شد.

به گزارش اسپوتنیک، در روز یکشنبه به نقل از خبرگزاری های عمان، مقامات عمانی از آمریكا و ایران خواستند كه درگیری بین كشورها پس از كشته شدن سردار ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران؛ که توسط حمله پهپادی نیروی هوایی آمریكا انجام شد به گفتگو دعوت کرد.

وزیران خارجه ایران و عراق درباره تبعات ترور سردار سلیمانی گفتگو کردند - اسپوتنیک ایران
وزیران خارجه ایران و عراق درباره تبعات ترور سردار سلیمانی گفتگو کردند

خبرگزاری عمان در پیامی در توئیتر نوشت: سلطان از هر دو طرف می خواهد تا با گفتگو و راه های دیپلماتیک، تنش پیش آمده را حل کنند.

روز جمعه، پنتاگون عملیاتی را انجام كرد كه در آن سردار قاسم سلیمانی در منطقه فرودگاه بغداد كشته شد. این حمله موشکی به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا به خودروی حامل فرماندهین نیروی قدس و حشدالشعبی صورت گرفت. به گفته دولت آمریكا، طبعا این عملیات تدافعی بوده است، زیرا هدف آن محافظت از نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه بود.

در پی این حمله، شورای امنیت عالی ایران، پس از جلسه اضطراری، قول داد از کسانی که سردار سلیمانی را کشتند، انتقام بگیرد. شورای امنیت عالی در بیانیه خود همچنین خاطرنشان كرد: آمریكا مسئولیت عواقب این ماجراجویی جنایی را بر عهده دارد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونی گوترش، این حمله را مظهر تروریسم توسط ایالات متحده خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала