پاسخ صریح سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به احتمال وقوع جنگ با آمریکا

© Photo / IRNAپاسخ صریح سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به احتمال وقوع جنگ با آمریکا
پاسخ صریح سخنگوی ارشد  نیروهای مسلح ایران به احتمال وقوع جنگ با آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح ایران اظهار داشت اگر جنگ و درگیری صورت بگیرد این آمریکایی‌ها هستند که آسیب جدی خواهند خورد و اگر دیوانگی کنند، پاسخ شدیدتری به آنها می‌دهیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر ، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران در خصوص طرح برخی مطالب از سوی برخی رسانه ها درباره احتمال وقوع جنگ در صورت پاسخ ایران به ترور سردار قاسم سلیمانی  گفت: پاسخ به این اقدام تروریستی حق ماست و حتما جمهوری اسلامی به این اقدام تروریستی پاسخ خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه ایران این اقدام  آمریکا را به شدت پاسخ خواهد داد، ادامه داد: البته جمهوری اسلامی ایران از هر اقدام احساسی و شتاب‌زده خودداری می‌کند، ولی قطعا همان انتقام سختی که خواست ملت ایران و ملت‌های آزادی‌خواه جهان به خصوص در منطقه و خانواده‌های شهدا و در رأس آن خواسته ولی امر مسلمین جهان است، اتفاق خواهد افتاد و آمریکایی‌ها از این اقدام پشیمان خواهند شد.

شکارچی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در واقع سنگ بزرگی را به چاه انداختند که دیگر توان خارج کردن آن را ندارند و باید پاسخ این اقدام غیرانسانی و تروریستی خود را بدهند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح پاسخ به سوال دیگری درباره برخی تلاش‌ها برای ترساندن ملت ایران از اقدام متقابل حکومت  ایران و احتمال جنگ پس از این اقدام نیز، گفت: این تلاش‌ها برای آن است که پشتوانه مردمی از پاسخ سخت ایران به این اقدام تروریستی را در افکار عمومی سلب کنند.

وی ادامه داد: اگر جنگی هم صورت بگیرد، عامل اصلی آن آمریکاست و در این جنگ، آمریکایی‌ها سرِ سالم به در نخواهند برد و اگر جنگ و درگیری صورت بگیرد این آمریکایی‌ها هستند که آسیب جدی خواهند خورد. آنها اگر دیوانگی کنند، با پاسخی بسیار شدیدتر روبرو خواهند شد.

شکارچی تصریح کرد: انتقام حق جمهوری اسلامی ایران است و باید از مسببین این جنایت بشری انتقامی سخت گرفته شود.

صبح دیروز در جریان حمله به کاروان خودروهای الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران  به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر دیگر از اعضای این سازمان کشته شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه دانست و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است. آیت الله علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی قول داده ایران به خاطر شهادت سردار سلیمانی از آمریکا انتقام بگیرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала