گفتگوی وزیران امور خارجه ایران و ترکیه

© Photo / IRNAگفتگوی وزیران امور خارجه ایران و ترکیه
گفتگوی وزیران امور خارجه ایران و ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود، شهادت سردار سلیمانی را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، «محمد جواد ظریف» و «مولود چاووش اوغلو» وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در این گفتگو  آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پس از ترور سردار قاسم سلیمانی را بررسی کردند.

یادآور می شود وزیر امور خارجه ایران روز گذشته با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درخصوص ترور شهید سردار قاسم سلیمانی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده بود. 

وی امروز هم در تهران در دو نوبت با «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر دیدار و درباره تحولات منطقه با او رایزنی کرد. 

همچنین «وانگ یی» وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین و «سراج‌الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان، بعدازظهر روز شنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه پس از ترور قاسم سلیمانی را بررسی کردند.

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز در تماس تلفنی، شهادت سردار سلیمانی را به وزیر امور خارجه، دولت و ملت ایران و خانواده ایشان تسلیت گفت.

صبح دیروز در جریان حمله به کاروان خودروهای الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار  قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ایران  به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر دیگر از اعضای این سازمان کشته شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه دانست و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است. آیت الله علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی قول داده به خاطر شهادت سردار سلیمانی از آمریکا انتقام بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала