آمریکا بدنبال حملات جدیدی علیه نیروهای تحت حمایت ایران نیست

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehآمریکا بدنبال حملات جدیدی علیه نیروهای تحت حمایت ایران نیست
آمریکا بدنبال حملات جدیدی علیه نیروهای تحت حمایت ایران نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد که در صورتی که به نیروهای آمریکایی حمله نشود و مورد تهدید قرار نگیرند، واشنگتن قصد ندارد حملات جدیدی به گروههای تحت حمایت ایران در عراق یا کشورهای دیگر انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد که در صورتی که به نیروهای آمریکایی حمله نشود و مورد تهدید قرار نگیرند، واشنگتن قصد ندارد حملات جدیدی به گروههای تحت حمایت ایران در عراق یا کشورهای دیگر انجام دهد.

براساس منابع رسمی آمریكا، مقامات نظامی و اطلاعاتی این کشور در حال حاضر در مورد اینکه ایران چگونه می خواهد اقدام تلافی جویانه انجام دهد با یکدیگر مشورت می کنند، همچنین آنها در تلاش هستند تا متوجه شوند آیا ایران در چند روز آینده به این حمله آمریکا پاسخ خواهد داد یا اینکه این پاسخ را به بعد واگذار خواهد کرد.

در مجلس آلمان، اقدام آمریکا علیه سردار سلیمانی را نقض قوانین بین المللی نامیدند - اسپوتنیک ایران
در مجلس آلمان، اقدام آمریکا علیه سردار سلیمانی را نقض قوانین بین المللی نامیدند

این شبکه خبری آمریکایی ادعا می کند شواهدی از آماده سازی ایران برای استفاده احتمالی موشک های بالستیک کوتاه و متوسط ​​وجود دارد، طرف آمریکایی هنوز به طور قطع مطمئن نیست که ایران بخواهد از این تجهیزات استفاده کند و واشنگتن در تلاش است تا با استفاده از ماهواره ها و روش های دیگر اطلاعات بیشتری کسب کند.

در تاریخ 13 دی 1398 به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، بالگردهای آمریکایی به کاروانی که در آن سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌همراه ابومهدی المهندس معاون نیروهای الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان حضور داشتند شلیک کردند. پس از این حادثه در واشنگتن گفته شد که این اقدام آنها دفاعی بوده است. ترامپ مدعی شد که سردار سلیمانی در حال آماده سازی برای "حمله به دیپلمات ها و پرسنل ارتش آمریكا" بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала