تهران برای خداحافظی با ژنرال سپاه سردار سلیمانی آماده می شود

© AP Photo / Ebrahim Norooziتهران برای خداحافظی با ژنرال سپاه سردار سلیمانی آماده می شود
تهران برای خداحافظی با ژنرال سپاه سردار سلیمانی آماده می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهران در حال آماده سازی برای وداع با یکی از چهره های برجسته ایران، ژنرال قاسم سلیمانی است که در حمله هوایی آمریکا در عراق درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک، مراسم وداع با پیکر سردار سلیمانی ساعت 7:30 یکشنبه شب در مصلی تهران برگزار می‌شود و مراسم تشییع جنازه و نماز بر پیکر مطهر این شهید از ساعت 8 صبح دو شنبه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. قرار است پیکر آنها پس از انتقال به ایران در اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان تشییع شود.

به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، بالگردهای آمریکایی به کاروانی که در آن سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌همراه ابومهدی المهندس معاون نیروهای الحشد الشعبی، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی، سروان پاسدار وحید زمانیان و چند نفر از اعضای این سازمان حضور داشتند شلیک کردند.

ترور قاسم سلیمانی چه تحولاتی را در منطقه رقم خواهد زد؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ترور قاسم سلیمانی چه تحولاتی را در منطقه رقم خواهد زد؟

پس از این حادثه در واشنگتن گفته شد که این اقدام آنها دفاعی بوده است. ترامپ مدعی شد که سردار سلیمانی در حال آماده سازی برای "حمله به دیپلمات ها و پرسنل ارتش آمریكا" بود.

ژنرال قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه، نقش بسیار برجسته ای در تحولات چند سال اخیر در خاورمیانه داشت. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز درباره وی گفت: سردار سلیمانی نه تنها یک فرمانده جنگی و طراح عملیات‌های بزرگ بود بلکه یک سیاستمدار و استراتژیست بی‌نظیر و با استعداد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала