اظهار نظر جالب توجه سناتور آمریکایی درباره ترور سردار سلیمانی

CC0 / Pixabay / پیشنهادات جالب یک سناتور آمریکایی برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا
پیشنهادات جالب یک سناتور آمریکایی برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک سناتور آمریکایی می‌گوید در مقام مقایسه می‌توان گفت ترور سردار سلیمانی مانند ترور وزیر دفاع آمریکا است و این به منزله اعلام جنگ علیه طرف مقابل است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از   خبرگزاری مهر  ، «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی با اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی، سنجیده بودن این اقدام را زیر سوال برد و برای نشان دادن ابعاد این تصمیم فاجعه‌آمیز گفت این درست مثل آن است که ایران وزیر دفاع آمریکا را ترور کرده باشد.

سردار قاسم سلیمانی - اسپوتنیک ایران
جهانی شدن هشتگ سردار سلیمانی +عکس

مورفی در ادامه افزود: سوال این است که آیا دولت دونالد  ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا درباره اینکه چطور عواقب این اقدام خطرناک را مدیریت کند؛ فکر کرده است. معلوم نیست که آیا این تصمیم اقدامی دفاعی بوده یا اعلان جنگ زیرا چنانچه یک کشور بیگانه وزیر دفاع آمریکا را ترور کرده بود؛ ما بدون شک آن را اقدامی جنگی تلقی می‌کردیم که پاسخی درخور را می‌طلبید.وی همچنین سردار سلیمانی شهید را به مراتب خطرناک‌تر از وقتی که وی در قید حیات بود؛ تلقی کرد.

صبح روز 13 دی 1398، در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان ترور شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه می داند و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала