بیانیه پنتاگون درباره ترور سردار سلیمانی

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader بیانیه پنتاگون درباره کشته شدن سردار سلیمانی
بیانیه پنتاگون درباره کشته شدن سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که به دستور ترامپ نیروهای نظامی آمریکا به کاروان سردار سلیمانی حمله کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه ای در ارتباط با حمله به کاروان سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: "ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است".

پنتاگون ادعا کرد که سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.

وزارت دفاع آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه، از اعتراضات ضد آمریکایی مقابل سفارت امریکا در عراق به عنوان "حمله به سفارت آمریکا" یاد کرده و مدعی شد این اقدام به دستور سردار سلیمانی صادر شده است.

در پایان این بیانیه آمده است: "هدف از این حمله جلوگیری از برنامه‌های آتی ایران برای حمله بود. ایالات متحده همه اقدامات لازم را برای حراست از مردم و منافع این کشور در سراسر جهان انجام خواهد داد".

واکنش محسن رضایی به کشته شدن سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
واکنش محسن رضایی به ترور سردار سلیمانی

گفتنی است که ساعاتی قبل، رسانه‌های عراقی از اصابت دست‌کم سه راکت به محوطه اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند. اندکی بعدتر مشخص شد که هدف حمله خودرو حامل اعضای حشد شعبی بوده است. سازمان حشد شعبی ساعاتی بعدتر اعلام کرد مسئول تشریفات و روابط عمومی این سازمان در این حمله به شهادت رسیده است. مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفته‌اند که این حمله را برای هدف قرار دادن دو فرد مرتبط با ایران انجام داده‌اند.

منابع رسمی رسانه ای در عراق سحرگاه جمعه اعلام کردند که سردار قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی طی یک عملیات تروریستی در بغداد کشته شدند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به کشته شدن سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را تایید کرد. در اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران آمده: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала