آیا سرویس های اطلاعاتی آمریکا ترامپ را گمراه کردند؟

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر آیا سرویس های اطلاعاتی آمریکا ترامپ را فریب دادند؟
آیا سرویس های اطلاعاتی آمریکا ترامپ را فریب دادند؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم یلنا پانینا، عضوکمیته امور بین الملل دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه معتقد است سرویس های اطلاعاتی آمریکا با بهربرداری از ناآرامی ها در اطراف سفارت ایالات متحده در عراق در راستای اهداف خود، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را که اهمیت شخصیت سردار قاسم سلیمانی را بطور کامل درک نمی کرد، گمراه کردند.

به گزارش اسپوتنیک، این نماینده دوما با اظهار نظر در مورد ترور سردار قاسم سلیمانی گفت یکی از دلایل این رویداد غم انگیز می تواند درگیری طولانی میان نیروهای مسلح آمریکا و ایران در خلیج فارس و عراق باشد.

به گفته پانینا ، به تازگی این رویارویی با تعدادی از حوادث  تحقیرآمیز برای آمریکا همراه بوده که قضیه "شبیه سازی  موفقیت آمیز انهدام ناو نفربر اسکس ژنرال جوزف ووتل،  رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) توسط شناور های سپاه پاسداران  از جمله آنها بوده است. به گفته این نماینده دوما،  احتمالاً از سردار سلیمانی به دلیل خودکشی دریابان استیرنی فرمانده ناوگان پنجم آمریکا که پس از این وقایع در دسامبر 2018  اتفاق افتاد، انتقام گرفته اند.

وی گفت: "در این شرایط ، نباید منتفی دانست که نظامیان و سرویس های اطلاعاتی آمریكا از ناآرامی ها در نزدیكی سفارت آمریكا در عراق در راستای اهداف تنگ نظرانه خود بهربرداری کرده و دونالد ترامپ را که اهمیت شخصیت سردار قاسم سلیمانی را که در ایران در سطح قهرمان ملی قرار دارد، بطور کامل درک نمی کرد، گمراه نموده باشند".

بخش هایی از زندگی سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
بخش هایی از زندگی سردار سلیمانی

صبح امروز در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر دیگر از اعضای این سازمان کشته شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه دانست و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است. آیت الله علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی قول داده به خاطر شهادت سردار سلیمانی از آمریکا انتقام بگیرد.

وزارت خارجه روسیه ترور سردار سلیمانی را محکوم کرد. پیش از این ، سیاستمداران و کارشناسان از جمله در امریکا این ترور را مورد نکوهش قرار داده و از جمله برنی ساندرز ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده  در اظهار نظر خود ، این حادثه را تشدید خطرناک تنش در منطقه نامید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала