قدردانی پمپئو از ولیعهد عربستان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قدردانی پمپئو از ولیعهد عربستان
قدردانی  پمپئو از ولیعهد عربستان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
«مایک پومپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، از حمایت مستمر ریاض از واشنگتن و درک تهدیدات ایران تشکر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، پومپئو در پیامی توئیتری نوشت: «با محمد بن سلمان،‌ ولیعهد عربستان سعودی درباره اقدام دفاعی قاطع برای حمایت از نیروهای آمریکایی در خارج از کشور صحبت کردم.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت که وی در این تماس تلفنی درباره اقدام تحریک‌آمیز نظامی ایران صحبت کرده است.

اعتراف آمریکا به نبودن اطلاعات مشخص درباره تدارک حملات توسط سپهبد سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی

پومپئو پیش از این تماس تلفنی با وزیران امور خارجه روسیه،‌ انگلیس، فرانسه و تعدادی دیگر از مقامات کشورهای دیگر گفت‌وگو کرده بود.

این تماس های تلفنی پمپئو پس از ترور سردار قاسم سلیمانی در عراق صورت گرفته است.

صبح امروز در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر دیگر از اعضای این سازمان کشته شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه دانست و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است. آیت الله علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی قول داده به خاطر شهادت سردار سلیمانی از آمریکا انتقام بگیرد.

وزارت خارجه روسیه ترور سردار سلیمانی را محکوم کرد. پیش از این ، سیاستمداران و کارشناسان از جمله در امریکا این ترور را مورد نکوهش قرار داده و از جمله برنی ساندرز ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده  در اظهار نظر خود ، این حادثه را تشدید خطرناک تنش در منطقه نامید.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала